العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

جراحی های درمانی در مشهد

منظور از جراحی های درمانی در مشهد ، انجام هر گونه عمل ؛ از جمله عمل لوزه ، جراحی آندوسکوپی بینی و سینوس ، عمل پولیپ بینی ، جراحی تیروئید و از این قبیل موارد در راستای درمان بیماری ها ، ناهنجاری ها و آسیب دیدگی ها در افراد می باشد ؛ لازم به ذکر است ، دریافت نتایج مطلوب از عمل های درمانی ، نیازمند انجام آن ها توسط پزشک ماهر و باتجربه می باشد. شما عزیزان می توانید برای انجام هر یک از پروسه های درمانی ذکر شده به دکتر محمد علی زرین قلم جراح و متخصص گوش و حلق و بینی در مشهد مراجعه نمایید. ایشان با تکیه بر دانش و مهارت خود می توانند به شما در این زمینه کمک کنند.

 

جراحی های درمانی

 

  • جراحی لوزه

یکی از اصلی ترین جراحی های درمانی در مشهد می باشد که جهت درمان برخی از مشکلات لوزه که امکان درمان آن ها از طریق سایر روش های درمانی ؛ از جمله دارو درمانی وجود ندارد ، انجام می گیرد. لوزه ها ، بافت های لنفاوی هستند که در انتهای حلق ، زبان و پشت بینی قرار گرفته و از ورود ویروس و باکتری ها به درون بدن ، جلوگیری می کنند ؛ اما این بدین معنی نمی باشد که نبود آن ها ، افراد را با مشکل مواجه کند ؛ به همین علت ، گفته می شود در صورت بزرگ شدن لوزه سوم و بروز مشکلاتی ؛ از قبیل گلو درد ، خرخر شبانه ، بدبویی دهان و از این قبیل موارد و در نهایت ، عدم دریافت نتایج مطلوب از دارو درمانی ، بهترین راه حل انجام جراحی می باشد. به منظور انجام جراحی لوزه ، تکنیک های بسیاری وجود دارد که توسط متخصص گوش و حلق و بینی ، انتخاب می گردد.

دکتر محمد علی زرین قلم  ، جراح بینی خوب در مشهد در این باره می فرمایند :

در صورت عدم درمان لوزه های بزرگ و همچنین بی توجهی به درمان لوزه در کودکانی که آپنه انسدادی حین خواب و ایست تنفس در زمان خواب دارند ؛ خطر بیماری های مختلف در کودک افزایش می یابد که از آن جمله به موارد زیر می توان اشاره کرد :

بیش فعالی ، کاهش تمرکز و یادگیری کودک در طول روز ، اختلال رشد دندان ها ، پوسیدگی و بدشکلی دندان های ثانویه به تنفس دهانی و باز ماندن دهان در طول شب ، اختلال شنوایی و اوتیت سروز گوش میانی ، اختلالات قلبی عروقی

جراحی های درمانی در مشهد - دکتر زرین قلم

  • جراحی آندوسکوپیک بینی و سینوس

یکی دیگر از جراحی های درمانی می باشد که در حال حاضر ؛ به منظور درمان مشکلات سینوسی ، مشکلات مخاطی بینی و دیگر مشکلات مربوط به بینی از آن ، استفاده می شود ؛ در این روش از جراحی بینی در مشهد ، بدون ایجاد برش و با استفاده از ابزاری به نام آندوسکوپ ، درمان صورت می گیرد و به همین علت ، دارای مزایایی ؛ از جمله دوران نقاهت کوتاه ، درد خفیف و از این قبیل موارد می باشد.

  • جراحی تیروئید

در صورت بروز مشکل در عملکرد غده تیروئید ( پرکاری یا کم کاری تیروئید ) ، امکان درمان با مصرف دارو وجود دارد ؛ اما در صورت مشاهده توده در حنجره یا عصب و همچنین غده پاراتیروئید تنها راه درمان ، انجام جراحی تیروئید می باشد.

  • جراحی پولیپ بینی

در مرحله اول ؛ به منظور درمان پولیپ بینی ، استفاده از دارو پیشنهاد می گردد ؛ اما در صورت عدم دریافت نتایج مطلوب ، تنها راه درمان انجام جراحی پولیپ بینی خواهد بود. در حال حاضر ؛ رایج ترین روش جهت انجام این نوع از جراحی های درمانی استفاده از جراحی آندوسکوپی سینوس و بینی ، می باشد.

جراحی انحراف بینی

از جمله جراحی های درمانی بینی ، به عمل انحراف بینی می توان اشاره نمود. خوب است بدانید که به دلیل تفاوت های ژنتیکی مادر و پدر ، بیشتر افرادی که متولد می شوند به عارضه انحراف بینی دچار هستند ، البته میزان انحراف تیغه سپتوم در همه افراد یکسان نیست و همه افراد نیازی به انجام عمل بینی ندارند ؛ با این حال در شرایطی که میزان انحراف شدید باشد و مشکلاتی مثل اختلال در خواب ، تنگی نفس ، سر دردهای مزمن ، آلرژی شدید و غیره را ایجاد نماید ، لازم است به کمک جراحی این تیغه را صاف و اصلاح نمود تا فرد تنفس راحتی را از مسیر بینی تجربه نماید.

موضوع مهمی که در خصوص این جراحی باید به آن توجه داشته باشید این است که خوشبختانه عمل سپتوپلاستی یا همان عمل درمانی انحراف بینی ، همزمان با جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی قابل انجام است ؛ از این رو به افرادی که قصد عمل زیبایی بینی دارند و همزمان به انحراف بینی نیز دچار هستند ، پیشنهاد می شود این دو جراحی را به صورت همزمان انجام دهند تا علاوه بر مشکلات عملکردی بینی ، ظاهر بینی آن ها نیز اصلاح شود.

8 ماه بعد از جراحی انحراف و زیبایی بینی

 

مراقبت های بعد از جراحی های درمانی بینی

  • به صورت کلی دوره نقاهت عمل های درمانی بینی نسبت به جراحی های زیبایی بینی کوتاه تر بوده و از حساسیت های کمتری برخوردار است ؛ با این حال برای کمک به بهبودی سریع تر و کاهش عوارض جانبی عمل بینی لازم است به برخی نکات پزشکی و مراقبتی در این دوران توجه داشته باشید.
  • بهتر است برای کمک به کاهش تورم بینی دو بالش در زیر سر قرار داده و به صورت طاقباز استراحت نمایید.
  • می توانید برای کمک به کاهش کبودی و التهاب بینی از کمپرس یخ استفاده کنید.
  • داروهای تجویزی را به موقع مصرف نمایید.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 پرسش ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات