العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

اقدامات قبل از جراحی بینی + نکات کلیدی

به طور معمول کسانی که تمایل به انجام جراحی بینی در مشهد دارند ، به علت ناشناخته بودن روند فوق استرس و اضطراب بسیاری را متحمل می شوند. از این رو بهتر است که قبل از انجام رینوپلاستی ، یکسری اقدامات قبل از جراحی بینی را انجام داد که با توجه به توصیه های دکتر محمد علی زرین قلم، بهترین جراح بینی مشهد بهتر است صورت بگیرند. بنابراین با آشنایی با مراحل و نحوه فرآیند ، باعث می گردد که فرد با خیالی راحت روند را قبول کند و دیگر دلواپس نباشد.

 

اقدامات قبل از جراحی بینی- دکتر زرین قلم

هر آنچه باید قبل از عمل بینی بدانید :

بینی در چهره از برجسته ترین اعضا صورت به شمار می رود در نتیجه بروز هر گونه ایرادی در شکل ظاهری و همچنین ساختار داخلی موجب می گردد که به نسبت دیگر اجزا بیشتر به چشم بیاید. این برجستگی و در معرض دید بودن باعث شده است بیشتر اشخاصی که از فرم بینی خود میزان رضایت کمتری دارند دچار عدم اعتماد به نفس شوند. در نتیجه به طور جد و خیلی مهم در پی برطرف کردن ایرادات ظاهری بینی بر آمده و بدین ترتیب رینوپلاستی را انتخاب می کنند. روشی درمانی و زیبایی به شمار می آید ، که امروزه در میان تمامی جراحی های زیبایی بیشترین متقاضی را به خود اختصاص داده است. همانطور که گفته شد بینی از اهمیت بالایی در زیبایی چهره برخوردار است. در نتیجه بایستی در انتخاب پزشک خوب جهت انجام متد فوق بسیار دقت کنید. برای هر کاری آمادگی قبل از انجام آن موجب می گردد که نیمی از مسیر را طی کرده باشید در نتیجه انجام اقدامات قبل از جراحی بینی از اهمیت بسیاری برخوردار است.

شرکت در جلسه مشاوره با بهترین جراح بینی مشهد

اولین دیدار فرد متقاضی با دکتر زرین قلم ، بهترین جراح بینی مشهد ، به معاینه اولیه و مشاهده میزان ایرادات در آن می گذرد. بعد از اینکه پزشک مشاهدات لازم را بررسی کرد. فرد زیباجو تمامی توقعات عقلانی خود را به ایشان در میان می گذارد. بهتر است که شما از انجام جراحی ، هدف نهایی داشته باشید. یعنی تنها به علت اینکه فلان دوستم یا فلان بازیگر فرم بینی خوشگلی داره شما نیز متقاضی این عمل شده باشید. باید فرد از هر لحاظ مطمئن باشد که می خواهد شکل بینی خود را تغییر دهد. افرادی که از لحاظ عقل و روح به تکامل رسیده باشد به راحتی می تواند با میزان تغییرات به وجود آمده کنار بیاید و از روند فوق توقعات عقلانی داشته باشد. در جلسه مشاوره بهتر است که فرد تمامی سوالات موجود در ذهن خود را از پزشک بپرسد که جای هیچ سوالی برای او باقی نماند. و همچنین بهتر است که جراح با شرح روند جراحی می تواند زیباجو را با متد آشنا سازد و دیگر استرس و اضطرابی باقی نخواهد ماند. در کل این نشست بیمار و پزشک جهت برطرف کردن تمامی سوالات موجود در ذهن بیمار و همچنین ویزیت دکتر از اهمیت برخوردار است. یکی دیگر از مزیت های مهم این جلسه ، این است که اگر فرد پافشاری بر نظری اشتباه دارد و طبق صلاحدید دکتر انجام این کار سلامت بیمار را به خطر می اندازد بهتر است که پزشک از انجام این متد خودداری کند.

انتخاب دکتر خوب برای عمل بینی در مشهد :

همانطور که گفته شد این پروسه از اهیمت بسیاری برخوردار است. این روش ایمن و تهاجمی بوده در صورتی که پزشک آن را انجام دهد. زیرا اناتومی بینی با ساختار تنفس فرد تلاقی دارد. بدین علت کوچک ترین خطا در حین پروسه امکان دارد پیامد های بدی را برای فرد به همراه داشته باشد. انجام رینوپلاستی نیازمند پزشک مجرب و با سابقه است که روند را ایمن و میزان عارضه های احتمالی را برای فرد به حداقل برساند. انتخاب دکتر از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی به شمار می رود که فرد بایستی طبق مشاهدات انجام داده بتواند یک جراح حرفه ای را برای انجام فرآیند انتخاب کند.

مهم ترین نکات در اقدامات قبل از جراحی بینی :

  • منع نوشیدنی های حاوی الکل ! روز مشخص شده برای جراحی خود را به طور کلی از چند وقت قبل مطلع هستید. در نتیجه بهتر است که در این بازه زمانی از نوشیدن الکل به هر نحوی خودداری کنید. الکل موجب دهیدراته شدن بدن و کاهش میزان آب بدن می گردد. نوشیدن این ماده باعث می شود که قدرت و توانایی سیستم ایمنی بدن را تا حد چشمگیری کاهش می دهد. بدین ترتیب باعث می شود که دوره نقاهت را دچار اختلال کند.
  • سیگار ممنوعه دوم در اقدامات قبل از جراحی بینی است. همیشه شنیده اید که استعمال هرگونه نیکوتین برای سلامتی مضر است. در جراحی نیز به همین صورت است. قبل و بعد از عمل بهتر است که استعمال هرگونه دخانیات را ترک کنید. بهتر است که یک الی دو هفته قبل از رینوپلاستی کشیدن سیگار را کنار بگذارید.
  • استفاده از قرص آسپرین و دیگر داروهای شبیه به آن را کنار بگذارید. این چنین داروها موجب رقیق شدن خون شده و در روند عمل اختلال ایجاد می کند.بدین سبب بهتر است که استفاده از چنین داروهایی را کنار بگذارید.
  • یکی دیگر از اقدامات قبل از جراحی بینی از اهمیت بسیاری نیز برخوردار است. انجام دادن آزمایش های خواسته شده توسط جراح است که فرد باید قبل از عمل آن ها را آماده کرده و در روز تعیین شده تحویل پزشک دهد که پروسه چکاپ کلی بیمار تکمیل گردد.
  • در روزهای نزدیک به رینوپلاستی بهتر است که بافت پوست را به شرایط اسیدی نزدیک نکنید. به عبارت ساده تر ، از شوینده ها و پاک کننده های ملایم باید استفاده کرد.
  • هر فردی در طول زندگی خود به یکسری موارد حساسیت دارد. در روند جراحی بهتر است که تمامی حساسیت های دارویی و خوراکی را به پزشک خود اطلاع دهید.
  • وجود هرگونه بیماری را بایستی به پزشک خود اطلاع دهید. باید ایشان از تمامی سوابق بیماری در جریان باشد. و طبق آن از داروهای تجویز شده و مواد بیهوشی استفاده کند.

شب و روز قبل از جراحی زیبایی بینی :

در اقدامات قبل از جراحی بینی ، یک روز مانده به روند فوق از اهمیت بسیاری در ارتباط با مراقبت ها برخوردار است. در ذیل به مواردی که باید در روز آخر انجام داد اشاره خواهیم کرد :

  • شب قبل از عمل بهتر است که استحمام کنید. زیرا بعد از اتمام تغییر فرم بینی ، بهتر است که تا مدتی دوش نگیرید. بعلاوه بایستی در روز تعیین شده جهت جراحی ، پوست باید تمیز باشد.
  • بهتر است که شام سبکی را میل کنید. به علت اینکه روند با استفاده از داروهای بیهوشی انجام می گیرد. معده شما باید خالی باشد در نتیجه مصرف غذاهای سنگین را در شب قبل از عمل کردن دماغ کنار بگذارید.
  • هشت ساعت قبل از تایم مشخص شده جهت انجام دادن رینوپلاستی شخص مراجعه کننده باید از نوشیدن و آشامیدن خودداری کند. زیرا در لحظه به هوش آمدن به علت استفاده از داروهای بیهوشی ممکن است فرد دچار حالت تهوع شود.
  • جهت رفتن به بیمارستان برای انجام عمل بایستی وسایل شخصی خود را جمع آوری کنید. به خاطر داشته باشید که در روز جراحی باید یک نفر را به عنوان فرد همراه با خود داشته باشید. می توانید از اعضای خانواده یا دوستان خود شخص را انتخاب کنید.

روز جراحی :

  • همانطور که گفته شد بهتر است که چیزی نخورید. که پی از تمام شدن عمل زیبایی بینی به سبب مواد بیهوشی دچار تهوع نشوید.
  • آقایان و بانوان باید با پوستی تمیز در اتاق عمل حاضر شوند. بدین صورت که خانم ها بدون آرایش و مردان با چهره ای اصلاح شده تشریف بیاورند.
  • لباسی با یقه آزاد یا دکمه دار بر تن کنید که در موقع تعویض کمترین نقطه برخورد را با صورت و دماغ شما داشته باشد. از مهم ترین اقدامات قبل از عمل بینی به حساب می آید. که فرد باید توجه ویژه داشته باشد.
  • یکی دیگر از اقدامات قبل از جراحی بینی که باید به آن دقت داشته باشید. به همراه داشتن فردی است که در زمان بیهوشی و به ویژه در موقع ترخیص بایستی از شما مراقبت کند.

لیست داروهای ممنوعه !!!

مصرف برخی از داروها قبل از عمل رینوپلاستی را بهتر است کنار بگذارید. یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی توصیه های پزشک است که مصرف بعضی از داروها را قطع کرده یا کنار بگذارید.

ویتامین E : درست است که برخی از داروهای مکمل برای بدن نیاز است اما استفاده از ویتامین E را بهتر است که هفت الی ده روز مانده به تایم مقرر شده کنار بگذارید.

Clopidogrel : استفاده کردن این دارو طبق نسخه پزشک است و جهت کنار گذاری آن نیز بایستی طبق صلاحدید جراح باشد.
بعضی از داروهای مکمل و ویتامین ها نیز امکان دارد در روند نقاهت اختلال ایجاد کنند بهتر است که هر نوع دارویی را مصرف می کنید به پزشک اطلاع دهید.

خوراکی های که خوب است استفاده کنید :

مصرف مواد پروتئینی جهت تسریع در روند بهبود تاثیر گذار است. نوشیدنی اب میوه های طبیعی برای سلامتی مناسب است به خصوص آب آناناس که سرشار از ویتامین است.مصرف مرغ ، ماهی ، سویا ، گوشت ، لوبیا و عدس از این دست مواد مغذی است که بایستی نه تنها قبل از عمل ، بلکه بهتر است در هفته های بیش از انجام جراحی در سبد غذایی خود قرار دهید.

آیا سرماخوردگی بیش از عمل بینی می تواند یک مانع برای این روند باشد ؟

قبل از جراحی ، پزشک درخواست انجام برخی آزمایشات را دارد که از سلامت جسمانی شما اطمینان حاصل کند. یکی از زیر فاکتور های مهم برای انجام رینوپلاستی این است که فرد در سلامت باشد. برخی مواقع ممکن است که فرد قبل از رینوپلاستی سرمابخورد. برای افراد مراجعه کننده این سوال پیش می آید که آیا در مواقعی که سرماخوردگی دارند می توانند این عمل انجام دهند یا خیر ؟! برای پاسخ به این پرسش جواب های متفاوتی وجود دارد. اما به دلیل اینکه در این بیماری سینوس های بینی درگیر است عمده جراحان بینی بر این باورند که بهتر است تا زمان بهبودی فرد صبر کرده و بعد از آن اقدامات لازم را به جهت جراحی بینی انجام دهید. عفونت درون سینوس ها می تواند برای شخص و روند تغییر فرم بینی مناسب نبوده و زمینه ساز بروز عفونت شود.

مقابله با ترس قبل از عمل بینی

همواره انسان از کار انجام نداده ترس و واهمه دارد. عمل زیبایی بینی نیز از این داستان جدا نمی باشد. فرد متقاضی به تغییر فرم بینی برای انجام آن استرس و اضطراب مختص به خود را دارد. گاها این ترس موجب می شود که فرد از تصمیم گرفته خود منصرف شده و از انجام جراحی دست می کشد. برای همین بهتر است که به دنبال راه کاری برای از میان برداشتن ترس درونی باشیم. همانطور که قبل تر اشاره شد ،یکی از مهمترین اقدامات قبل از جراحی بینی انتخاب بهترین جراح بینی مشهد می باشد که در اینجا می توانید به دلیل اهمیت آن پی ببرید. به یاد داشته باشید که جراح ابتدا باید بتواند بهترین مشاور برای بیمار خود باشد. با لحنی آرام و محبت آمیز بتواند ترس درونی شخص را با مطرح کردن و شرح دادن واضح مراحل فرد را از روند پیش رو آگاه کند و این آگاهی باعث می شود که دیگر از این پروسه ترسی نداشته باشد.

آزمایش های لازم قبل از عمل بینی کدام است ؟

قبل از انجام عمل ، برخی آزمایش‌های پایه برای اطمینان از سلامت شما و ارزیابی خطرات مرتبط با جراحی باید انجام شود. این آزمایش‌ها شامل موارد زیر می‌شوند :

  1.  آزمایش خون : برای بررسی سطح هموگلوبین ، آهن ، انواع گلبول ‌های خونی و بیماری های عفونی
  2. آزمایش برای بررسی عفونت : برای اطمینان از عدم وجود عفونت در بینی و حلق.
  3. آزمایش برای بررسی حساسیت : برای بررسی حساسیت به داروها و مواد دیگر.
  4. آزمایش بارداری : خانم های متاهل برای اطمینان از این موضوع که باردار نیستند ، لازم است تست حاملگی انجام دهند.
  5. آزمایش تیروئید : اگر سابقه تیروئید دارید یا مشکوک به این عارضه هستید ، لازم است در آزمایشات قبل از جراحی تست مربوط به تیروئید را نیز انجام دهید.

ممکن است پزشک شما برای بررسی بیشتر وضعیت شما ، آزمایش‌های دیگری را نیز تجویز کند. برای مثال بیماران قلبی نیاز به اسکن و نوار قلب دارند یا افرادی که به دیابت دچار هستند لازم است بعد از کنترل میزان قند خون و تایید پزشک متخصص آزمایش قند خون ناشتا انجام دهند.

آیا پریود بودن در روز جراحی بینی اختلال ایجاد می کند ؟

پریود بودن در روز این عمل معمولاً اختلالی در خلال عمل جراحی ایجاد نمی‌کند. با این حال ، برخی از پزشکان ممکن است توصیه کنند که عمل را در روزهای پریودی انجام ندهید ؛ چرا که در طی دوران عادت ماهیانه خون زیادی از دست می رود و بسیاری از خانم ها دچار ضعف و بی حالی می شوند ، به همین علت ادغام این شرایط با دوران نقاهت این عمل می تواند ناراحتی های بیشتری را برای این افراد ایجاد نماید. بهتر است تاریخ پریود خود را از قبل کنترل نمایید و با در نظر گرفتن این موضوع تاریخ جراحی را با مشورت پزشک مشخص نمایید.

می توان از کبودی بعد از عمل زیبایی بینی جلوگیری کرد؟

پوست برخی از افراد به گونه ای است که حتی با کوچکترین ضربه نیز دچار کبودی می شود. اگر شما نیز از این دست می باشید ، می توانید با انجام بعضی از اقدامات قبل از جراحی بینی ، این کبودی را به حداقل برسانید. در ادامه برخی از این دستورات ذکر شده اند :

داروهایی وجود دارند که مصرف آن ها از انعقاد خون جلوگیری کرده و باعث رقیق شدن خون می شوند. بنابراین در صورتی که در حال مصرف داروهایی مانند ناپروکسن ، آسپرین و استامینوفن هستید ، پزشک خود را مطلع سازید. ایشان با قطع یا تغییر دوز این داروها خونریزی و کبودی پس از عمل را کنترل خواهند کرد.

کارهایی که منجر به افزایش فشار خون می شوند را کنار بگذارید. برای مثال استعمال دخانیات ، نوشیدن مشروبات الکلی و مصرف کافئین از این دست کارها می باشند.

البته شاید جالب باشد که بدانید پزشک انتخابی شما نیز در این مسئله دخیل است. همانطور که می دانید کبودی به علت دستکاری شدن بافت ها و استخوان ها به وجود می آید. بنابراین جراح شما باید از تکنیک های به روز دنیا استفاده کند و با کمترین دستکاری ، نتیجه ایده آل را رقم بزند.

پیش از عمل ، باید ویتامین C مصرف کرد؟

پیش تر مطلع شدید که یکی از اقدامات قبل از جراحی بینی این است که لیست داروها و مکمل های مصرفی خود را در اختیار پزشک قرار دهید. دلیل آن هم این است که بسیاری از این مکمل ها باید حذف شوند ، اما در مقابل ویتامین C مکملی است که مصرف آن قبل از جراحی توصیه شده است. این ویتامین بدن را تقویت کرده و منجر به تسریع روند بهبودی می شود. مصرف ویتامین C باعث تقویت سیستم ایمنی شده و در ترمیم بافت ها تاثیر بسیار مثبتی خواهد گذاشت.

اهمیت تقویت بدن قبل از عمل جراحی بینی

تقویت بدن قبل از عمل، به شما کمک می‌کند تا دوران عمل و ریکاوری را با عوارض جانبی کمتری پشت سر بگذارید و از نتایج نهایی جراحی رضایت بیشتری داشته باشید.
در ادامه به برخی از دلایل اهمیت تقویت بدن قبل از عمل جراحی بینی اشاره می‌کنیم:

1. کاهش خطر خونریزی و کبودی:تقویت بدن با مصرف مواد غذایی مغذی و ویتامین‌ها، به ویژه ویتامین C، به انعقاد خون و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این امر می‌تواند خطر خونریزی و کبودی بعد از عمل را به طور قابل توجهی کاهش دهد.

2. تسریع روند بهبودی: بدن قوی‌تر، به خصوص در زمینه سیستم ایمنی قوی، بهبود زخم‌ها را سریع‌تر و بهینه‌تر انجام می‌دهد. این امر به معنای کاهش تورم، درد و التهاب بعد از عمل و بازگشت سریع‌تر به فعالیت‌های روزمره خواهد بود.

3. کاهش خطر ابتلا به عفونت: تقویت سیستم ایمنی با مصرف آنتی‌اکسیدان‌ها و ویتامین‌ها، به بدن در مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند. این امر در حین و بعد از عمل جراحی که احتمال عفونت وجود دارد، بسیار حائز اهمیت است.

4. افزایش تحمل درد: بدن قوی‌تر و سالم‌تر، به طور طبیعی تحمل درد را افزایش می‌دهد. این امر می‌تواند به شما در تحمل درد و ناراحتی بعد از عمل، بدون نیاز به مصرف مسکن‌های قوی، کمک کند.

5. کسب نتایج بهتر جراحی: زمانی که بدن شما در وضعیت مطلوبی قرار داشته باشد، جراح بینی می‌تواند با دقت و ظرافت بیشتری عمل را انجام دهد و احتمال بروز عوارض و عدم تقارن را کاهش دهد.

مصرف قرص آهن قبل از جراحی بینی

مصرف قرص آهن قبل از عمل بینی، به توصیه اکثر جراحان، به چند دلیل مهم انجام می شود:

1. پیشگیری از کم خونی: کم خونی، به دلیل کمبود آهن در بدن، می تواند عوارض متعددی را به همراه داشته باشد. از جمله این عوارض می توان به ضعف، خستگی، سرگیجه و تنگی نفس اشاره کرد. کم خونی همچنین می تواند روند بهبودی زخم را به تأخیر بیندازد و خطر خونریزی را افزایش دهد.

2. اکسیژن رسانی بهتر: آهن برای انتقال اکسیژن در بدن ضروری است. کمبود آن می تواند منجر به کمبود اکسیژن در بافت ها، به خصوص در حین عمل جراحی، شود. این امر می تواند به طور بالقوه مشکلاتی را برای ترمیم بافت و بهبودی زخم ایجاد کند.

3. تقویت سیستم ایمنی: آهن نقش مهمی در عملکرد سیستم ایمنی بدن دارد. کمبود آن می تواند بدن را در برابر عفونت ها آسیب پذیرتر کند. در حین و بعد از عمل جراحی، سیستم ایمنی بدن برای مقابله با باکتری ها و جلوگیری از عفونت فعال تر می شود. سطوح کافی آهن به تقویت سیستم ایمنی و کمک به بهبودی سریعتر کمک می کند.

4. کاهش خطر کبودی و تورم: کمبود آهن می تواند منجر به افزایش کبودی و تورم بعد از عمل شود. مصرف قرص آهن قبل از جراحی می تواند به کاهش این عوارض کمک کند.

نکاتی که باید در نظر داشت:

  • مصرف قرص آهن باید حتماً با تجویز و دستور پزشک انجام شود. دوز مصرفی و مدت زمان مصرف بر اساس شرایط فردی هر بیمار تعیین می شود.
  • مصرف برخی از مکمل های آهن می تواند با داروهای دیگر تداخل داشته باشد. بنابراین، قبل از مصرف هر گونه مکمل آهن، لیست داروهای مصرفی خود را به پزشک تان اطلاع دهید.
  • بهترین زمان برای شروع مصرف قرص آهن، دو هفته قبل از عمل جراحی است. با این حال، در برخی موارد ممکن است پزشک شروع مصرف را به زمان نزدیکتر به عمل موکول کند.
  •  علاوه بر مصرف قرص آهن، می توانید با مصرف غذاهای غنی از آهن مانند گوشت قرمز، مرغ، ماهی، حبوبات، سبزیجات برگ دار و مغزها، به افزایش سطح آهن بدن خود کمک کنید.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 پرسش ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات