العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

مراقبت های بعد از تزریق ژل

در صورتی که سابقه انجام یک پروسه زیبایی و درمانی را داشته باشید ، حتما به خوبی آگاه هستید که بعد از انجام هر فرآیندی نیازمند رعایت برخی نکات و دستورالعمل ها هستید تا در نهایت بتوانید به نتیجه مورد انتظار دست پیدا کنید. یکی از این موارد تزریق فیلر و بوتاکس است که بعد از پایان نیازمند رعایت برخی دستورالعمل های پزشکی می باشد. از این رو در این مقاله از دکتر محمد علی زرین قلم ، بهترین جراح زیبایی بینی و صورت در مشهد ، قصد داریم در خصوص مراقبت های بعد از تزریق ژل صحبت نماییم و به تمامی سوالات و دغدغه های شما عزیزان در همین راستا پاسخ دهیم. با ما تا انتهای این مطلب بمانید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل - دکتر زرین قلم

12 توصیه مهم در مراقبت های بعد از تزریق ژل

1.از کمپرس سرد در ناحیه درمان استفاده کنید :

برای 1 تا 2 روز اول بعد از تزریق ، ناحیه درمان قرمز ، متورم ، حساس یا کبود است. اگرچه این حالت به خودی خود ظرف 24 ساعت اول درمان فروکش می کند ولی توصیه می شود برای تسکین تورم و به حداقل رساندن خطر کبودی ، در ناحیه درمان از کمپرس های سرد استفاده کنید.

2.از آرنیکا یا هیرودوئید استفاده کنید :

علاوه بر کمپرس های سرد ، کرم های آرنیکا و هیرودوئید را می توان برای کمک به سرعت بخشیدن به فرایند درمان و جلوگیری از کبودی مورد استفاده قرار داد.

3.از مصرف محصولات فعال خودداری کنید :

اگرچه از سرگیری روند نرمال مراقبت از پوست بلافاصله بعد از درمان امکان پذیر می باشد ولی توصیه می شود از مصرف محصولاتی که حاوی آلفا هیدروکسی اسید / کلیکولیک ها (AHAs) ، بتا هیدروکسی اسیدها (BHA) یا رتینوئید هستند برای حداقل 24 ساعت خودداری کنید چون این مواد فعال ناحیه درمان را بدتر می کند. اگر اطمینان ندارید که آیا مصرف محصولات روزانه شما بی خطر است یا خیر ، لطفاً در طول درمان در این باره با پزشک خود گفتگو کنید.

4.از آرایش کردن بپرهیزید :

اگرچه آرایش کردن ملایم بلامانع است ولی خودداری از آرایش کردن ناحیه درمان برای 24 ساعت اول به منظور ایجاد شرایطی برای ریکاوری پوست ترجیح داده می شود.

5.از مصرف الکل خودداری کنید :

مصرف الکل ، جریان خون را افزایش می دهد و باعث طولانی تر شدن کبودی و تورم می شود. به همین دلیل توصیه می شود به مدت 1 تا 2 روز بعد از درمان از مصرف الکل خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل - دکتر زرین قلم

6.از انجام فعالیت های سنگین خودداری کنید :

بهتر است به منظور جلوگیری از بالا رفتن بیش از حد حرارت بدن ، از انجام فعالیت های سنگین اجتناب نمایید.

7.هیدراته بمانید :

هیدراته ماندن پس از درمان از طریق نوشیدن مقدار زیاد آب در طول روز از اهمیت بالایی برخوردار است.

8.از مصرف داروهای رقیق کننده خون خودداری کنید :

داروهایی از قبیل ایبوپروفن و آسپرین / دیسپرین ، خون را رقیق کرده و به همین دلیل باید حداقل به مدت 24 تا 48 ساعت بعد از تزریق ، از مصرف آن ها خودداری شود.

9.هرگونه برآمدگی ایجاد شده در ناحیه درمان را به آرامی و با ملایمت ماساژ دهید :

این احتمال وجود دارد که شما در ناحیه درمان ، برآمدگی هایی را مشاهده کرده یا احساس کنید. به همین دلیل ماساژ دادن ملایم ناحیه درمان با انگشتان تمیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

10.از درمان های پوستی خودداری کنید :

حتماً بعد از تزریق فیلر از قرار گرفتن تحت درمان های پوستی مضاعف از قبیل درمان های لیزر ، درمان های صورت ، لایه برداری ، وکس و سایر درمان ها در این حوزه به مدت 10 تا 14 روز بعد از تزریق خودداری کنید.

11.از قرار دادن ناحیه درمان در معرض حرارت شدید از قبیل سولاریوم یا سونا بپرهیزید :

به هیچ عنوان برای چند شب اول پس از روند بر روی ناحیه درمان فشار وارد نکنید. در هنگام خوابیدن در طول شب سعی کنید به پشت بخوابید تا فشاری بر روی ناحیه درمان شما وارد نشود.

12.از داروهای مسکن استفاده کنید :

بعد از تزریق فیلر معمولاً درد ملایم و گاهی اوقات درد متوسطی را تجربه خواهید کرد. نواحی از قبیل گونه ها و لب ها جزو نواحی هستند که کاملاً دردناک خواهند بود. داروهای مسکن از قبیل پاراستامول را طبق دستور تجویز شده توسط پزشک ، در صورت تجربه کردن درد مصرف کنید.

مراقبت های بعد از تزریق ژل - دکتر زرین قلم

تزریق ژل لب قبل و بعد از عمل بینی

از انجایی که فاصله کمی میان لب ها و بینی وجود دارد ، برای انجام اقدامات زیبایی لازم است فاصله زمانی خاصی در نظر گرفته شود. اگر قصد دارید قبل از عمل زیبایی بینی ، تزریق ژل انجام دهید ، لازم است حتما در خصوص زمان مناسب برای این پروسه با جراح بینی مشهد مشورت نمایید ؛ چرا که بعد از تزریق ، لب ها تا مدتی متورم هستند و این موضوع می تواند در نتیجه جراحی شما تاثیر داشته باشد. در خصوص تزریق ژل بعد از عمل بینی نیز باید به تورم بافت های اطراف بیی توجه داشته باشید ؛ به همین دلیل توصیه می شود تا زمان بهبودی کامل و فروکش کردن تورم صبر نمایید. در حالت کلی پیشنهاد می شود بین جراحی بینی و تزریق ژل لب حداقل 6 هفته فاصله باشد.

تاثیر رعایت مراقبت های بعد از تزریق ژل در میزان ماندگاری

یکی از عوامل و فاکتورهای موثر در افزایش مدت زمان ماندگاری فیلرها ، توجه و رعایت دستورالعمل های مراقبتی بعد از تزریق ژل است. هر چه به نکات موثر در این امر توجه داشته باشید ، عوارض جانبی ناشی از این فرآیند کاهش پیدا می کند و زودتر به نتیجه دلخواه می رسید و فیلر تزریقی برای مدت زمان بیشتری زیر پوست باقی می ماند.

خشکی لب ها بعد از تزریق ژل

یکی از نگرانی های بیماران در دوران مراقبت های بعد از تزریق ژل لب ، در خصوص خشک شدن لب ها بعد از تزریق است ؛ به صورت کلی این موضوع به کیفیت ژل تزریقی بستگی دارد ، اگر از ژل های استاندارد برای تزریق کردن استفاده شود ، به هیچ عنوان لب ها دچار پوسته شدن یا خشکی نخواهند شد. در صورت نیاز و احساس خشکی لب ها می توانید از پماد آد یا بالم لب برای مرطوب کردن لب ها استفاده نمایید.

تبخال و فیلرهای پوستی در مراقبت های بعد از تزریق ژل

این احتمال ضعیف وجود دارد که این درمان باعث تحریک بروز تبخال های صورت در بیمارانی که قبلاً سابقه زدن تبخال را داشته اند شود. برخی بیماران برای کمک به کاهش خطر بروز تبخال از آنتی ویروس ها یا لیزین استفاده می کنند. اگر بعد از درمان ، تبخال زدید باید به پزشک خود مراجعه کنید.

ایا بعد از پایان پروسه مراقبت های بعد از تزریق ژل نیاز به درمان مجدد داریم ؟

درمان مجدد باید بعد از اولین درمان ، در یک دوره بین 1 تا 6 ماه دوباره تکرار شود. وقتی تاثیر حداکثر فیلرها حاصل شد ، درمان هر یک سال یکبار تکرار خواهد شد.

فیلر لب و مراقبت های بعد از آن

مراقبت های بعد از تزریق فیلرهای پوستی لب ، به نظارت و توجه ویژه ای نیاز دارد. وقتی تزریق در لب ها انجام می شود ، لب بالایی نسبت به لب پایینی ، تورم بیشتری خواهد داشت و اغلب بیمار تصور می کند که فیلر بیشتری در لب بالایی شان تزریق شده است. وقتی تورم فروکش کرد ، بیمار متوجه می شود که این تصور او اشتباه بوده است. نسبت رایجی که بیماران برای تزریق در این ناحیه انتخاب می کنند ، 40 درصد در لب بالا و 60 درصد در لب پایین می باشد ، بنابراین احتمال کوچکتر شدن لب بالایی نسبت به لب پایین بعد از فروکش کردن تورم بسیار زیاد است.

مراقبت های بعد از تزریق فیلرهای شقیقه چه می باشد ؟

سردرد بعد از تزریق زیست محرک های شقیقه عمومیت دارد. در صورت نیاز باید برای درمان سردرد از پانادول استفاده شود. اغلب بعد از تزریق فیلرها ، رگ ها در شقیقه برآمده شده و بطور موقتی بیشتر قابل رویت می شوند.

توصیه مهم در مراقبت های بعد از تزریق فیلرهای فک چه می باشد ؟

بعد از تزریق فیلرها اغلب در ناحیه فک ، برآمدگی هایی احساس می شود. این برآمدگی ها با تلفیق شدن فیلر با پوست در یک دوره چند هفته ای فروکش می کنند

فیلرهای پیشانی و مراقبت های پس از آن

ایجاد برآمدگی یک موضوع رایج بعد از تزریق فیلرهای پیشانی می باشد. برای دستیابی به بهترین نتیجه در پیشانی درمان باید در چند دوره تکرار شود.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

2.7 3 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 پرسش ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات