العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

جراحی بینی استخوانی در مشهد

بینی ها را با توجه به ویژگی های ساختاری شان به دو نوع گوشتی و استخوانی تقسیم می نمایند. چنانچه دماغ شما دارای مشخصه های بینی های استخوانی باشد باید بگوییم که خوش بحالتان است زیرا نتیجه جراحی بینی استخوانی به مراتب بسیار درخشان تر و رضایت بخش تر از نتیجه انجام جراحی بینی در مشهد بر روی نوع گوشتی می باشد. در ادامه این مقاله از دکتر محمد علی زرین قلم ، بهترین جراح بینی مشهد تعدادی از ویژگی های بینی های استخوانی را آورده ایم. همچنین در رابطه با بهترین فرم برای بینی های استخوانی ، نحوه چسب زدن به بینی نکات مهمی بیان شده است. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جراحی بینی استخوانی در مشهد - دکتر زرین قلم

مشخصات ظاهری دماغ در جراحی بینی استخوانی در مشهد چیست ؟

از جمله بارزترین ویژگی های بینی های استخوانی عبارتنداز:

  • استخوان های مستحکم : غضروف ها و استخوان های تشکیل دهنده ساختمان این نوع بینی ها از استحکام بسیار بالایی برخوردار می باشد. همین امر موجب می شود تا ساختار غضروفی-استخوانی بینی ، تاب و تحمل تغییرات زیادی همچون ایجاد قوس بر روی ناحیه پل را داشته و دست جراح برای فرم دهی بینی بازتر باشد.
  • پوست نازک : پوستی که بر روی ساختمان بینی قرار گرفته و آن را می پوشاند از ضخامت کمی برخوردار می باشد که این ویژگی مهم ترین ویژگی و مزیت بینی های استخوانی است. زیرا کار جراح بینی مشهد با نازک بودن پوست تا حد بسیار زیادی آسان می شود.
  • البته افراد باید این نکته را در نظر داشته باشند که بیش از حد نازک بودن پوست بینی هم به اندازه ضخیم بودن آن دردسرساز است زیرا نازک بودن پوست موجب می شود تا بی نظمی های استخوانی به وضوح قابل مشاهده باشند.
  • داشتن قوز : بر روی پل اکثر بینی های استخوانی قوز وجود داشته و منحنی شکل هستند.
  • کم بودن میزان بافت های چربی : لایه ها و بافت های چربی زیرپوستی از دیگر موارد تشکیل دهنده ساختار بینی هستند که میزان آن ها در بینی های استخوانی برخلاف بینی های گوشتی کم می باشد.

فرم بینی بعد از جراحی بینی استخوانی

بینی های استخوانی را می توان به دو فرم ذیل جراحی کرد :

  • فرم طبیعی : در این فرم تغییرات افراطی ایجاد نشده و ایرادات بینی به طبیعی ترین شکل ممکن برطرف می شوند.
  • فرم فانتزی : از جمله بارزرترین ویژگی های این فرم از بینی سربالا بودن نوک ، کوچک بودن سایز بینی و همچنین وجود قوس بر روی پل بینی می باشد. فرم فانتزی به دلیل ظریف بودن به هیچ عنوان برای آقایان مناسب نیست.

نکته قابل توجه در رابطه با فرم بینی این است که فقط بینی های استخوانی قابل جراحی به فرم فانتزی بوده و بینی های گوشتی را نمی توان به این فرم جراحی کرد. بهترین عملکرد در تعیین فرم بینی زمانی صورت می گیرد که بیمار تعامل زیادی با پزشک خود داشته ، توقعات خود را با ایشان مطرح کرده و در نهایت تصمیم را بر عهده بهترین جراح بینی مشهد بگذارد.

بهترین مدل عمل بینی استخوانی کدام است ؟

یکی از متداول ترین سوال اشخاصی که قصد انجام عمل بینی استخوانی در مشهد را دارند این است که بهترین مدل برای جراحی بینی استخوانی کدام است ؟ یک جواب قطعی در پاسخ به این پرسش نیاز است ، اینکه چیزی به عنوان بهترین فرم بینی وجود ندارد. موارد زیادی در تعیین نوع بینی تاثیر گذار می باشند از این رو یک مدل بینی هیچ گاه در تمامی چهره ها مناسب نیست. در این صورت در جلسه مشاوره باید از دکتر عمل بینی مشهد بخواهید یک فرم بینی مناسب براساس جنس بینی و ویژگی های چهره که سبب زیبایی بیشتر افراد می شود را مشخص کند. به عنوان مثال اشخاصی که چهره شان استخوانی و سایر اجزای صورتشان کوچک است ، در این صورت از عمل بینی فانتزی نتیجه مثبتی دریافت می کنند. در حالی که فرم بینی فانتزی برای اشخاصی که دارای چهره بزرگ می باشند مناسب نبوده زیرا حالت غیرطبیعی و نا متقارن در صورت ایجاد می شود. از این رو تصمیم منطقی در رابطه با فرم مناسب رینوپلاستی بینی استخوانی ، منجر به نتیجه مطلوب و دائمی می شود. این عضو برجسته در مرکز صورت فقط با تغییر مناسب می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی صورت افراد ایجاد کند.

تصاویر قبل و بعد از عمل بینی استخوانی با دکتر زرین قلم

آیا امکان جراحی بینی استخوانی بدون عمل وجود دارد ؟

ممکن است شما هم در تبلیغات و رسانه ها با عمل بینی استخوانی بدون عمل و از طریق لیزر روبرو شده باشید. نکته مهم این است که با وجود اینکه لیزر در زمینه های زیبایی و پوستی ، پیشرفت بسزایی دارد اما در زمینه جراحی زیبایی بینی تنها می تواند برش های بینی را ایجاد کند و تغییر دیگری در بافت بینی و استخوان آن ایجاد نمی کند. روش های غیر جراحی تغییر فرم بینی موقتی بوده و به دلیل آسیب به بافت بینی ، فرد نمی تواند رینوپلاستی انجام دهد. پس توصیه می شود در انتخاب خود دقت کنید تا دچار پشیمانی نشوید.

چسب زدن به بینی پس از جراحی بینی استخوانی

مدت زمان چسب زدن پس از عمل بینی استخوانی در حدود 4 هفته و در بعضی موارد تا 6 ماه متغیر می باشد. در این زمان می توانید چند بار در هفته به مطب دکتر جهت تعویض چسب مراجعه کنید یا نحوه صحیح آن را آموزش ببینید و خودتان به این عضو جراحی شده چسب بزنید. برای شکل دهی به بینی و کاهش تورم ، از چسب مخصوص روی بینی استفاده کنید. در 4 هفته اول ، چسب بینی کمک شایانی به شکل دهی ، حفظ ساختار جدید و همچنین چسبیدن سریع پوست بینی به غضروف می کند. با متغیر بودن ضخامت پوست بینی هر فرد ، کسانی که پوست شفاف و نازک دارند مدت زمان چسب به بینی در این افراد کمتر از کسانی می باشد که پوست ضخیم و بینی گوشتی دارند. بهتر است در هنگام خواب به بینی تان چسب بزنید و هنگام صبح بعد از شستن صورت و مرطوب شدن چسب آن را بردارید. دقت داشته باشید ، تعویض بیش از حد چسب سبب تورم بیشتر شده که نگران کننده نیست و به مرور رفع می شود.

تفاوت بینی استخوانی و گوشتی

اشخاصی که کاندیدای عمل بینی می شوند ساختار بینی متفاوتی با همدیگر دارند. این تفاوت در واقع به میزان ضخامت و درصد استحکام غضروف بینی مرتبط می باشد. از این رو بینی استخوانی با گوشتی متفاوت خواهد بود. در بینی های استخوانی به نسبت نوع گوشتی ضخامت پوست کمتر است و کشیدگی در این حالت بیشتر است. در بینی های استخوانی نشانه هایی وجود دارد که می توان آنان را خصلت اصلی این نوع بیان کرد ؛ عبارتند از ، قوس بر روی پل بینی ، انحراف بینی ، کشیدگی و حتی حالت عقابی نیز از مواردی است که می توان به راحتی تشخیص داد که بینی استخوانی است و به جراحی بینی استخوانی نیاز خواهید داشت. می دانید که برای تشخیص نوع دماغ خود ، دقت کنید که اگر پره های بینی بزرگ و گوشتی باشد یا خیلی پهن بود فرم بینی شما گوشتی است و در غیر اینصورت بینی استخوانی دارید.

چه کسانی داوطلب ایده آل عمل بینی استخوانی در مشهد هستند ؟

داوطلبین ایده آل این نوع عمل جراحی افرادی هستند که نسبت به ظاهر بینی خود احساس خجالت کرده و اعتماد به نفس خود را در اثر ایرادهای موجود در این اندام از دست داده اند. داوطلب ایده آل باید در وضعیت سلامت خوب بوده و به بیماری خاصی که باعث بروز خطراتی در طول روند جراحی شود مبتلا نباشد. همچنین آشنایی بیمار با خطرات و مزایای جراحی قبل از اجرای روند و داشتن درک و شناخت خوب از فرایند ریکاوری و جزئیات آن از اهمیت زیادی برخوردار است.

روند جراحی بینی استخوانی چگونه انجام می شود ؟

برای کاهش برجستگی قوز بینی ، دکتر خوب برای عمل زیبایی بینی در مشهد ، گزینه های متعددی را در نظر می گیرد. جراح باید الزاماً غضروف و استخوان اضافی پل بینی را بردارد. این از طریق تکنیک باز یا بسته قابل اجرا می باشد.

  • تکنیک بسته : یک رینوپلاستی بسته ، جراحی است که در آن ، تمام برش ها در داخل سوراخ های آن ایجاد می شوند.
  • تکنیک باز : یک رینوپلاستی باز ، جراحی است که در طول کلوملا یعنی پوست بین سوراخ های بینی انجام می شود. ساختارهای پایه بینی در این نوع جراحی ، از طریق ایجاد برش ها آشکار می شوند.

نوع جراحی بر حسب ماهیت و دامنه کاری که باید روی بینی انجام شود متغیر می باشد. در هر دو نوع جراحی برای کاهش اضطراب و درد ، از بیهوشی عمومی استفاده می شود.

جراحی بینی استخوانی بدون بیهوشی

منظور از عمل بینی استخوانی بدون بیهوشی، انجام عمل جراحی بینی با استفاده از بی‌حسی موضعی به جای بیهوشی عمومی است. در این روش، به جای بیهوشی کامل بیمار، فقط ناحیه بینی با استفاده از داروهای بی‌حسی موضعی مانند لیدوکائین و اپی‌نفرین بی‌حس می‌شود.

مزایای عمل بینی استخوانی بدون بیهوشی:

  • عدم نیاز به لوله گذاری و تهویه مصنوعی
  • ریکاوری سریع‌تر
  • عدم تهوع و استفراغ بعد از عمل
  • عوارض جانبی کمتر

معایب عمل بینی استخوانی بدون بیهوشی:

  • اضطراب و استرس بیمار در حین عمل
  • احتمال درد و ناراحتی در حین عمل
  • عدم امکان انجام عمل‌های پیچیده

موارد منع استفاده از جراحی بینی استخوانی بدون بیهوشی:

  • افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی
  • افراد مبتلا به آسم و مشکلات تنفسی
  • افراد مبتلا به اضطراب و ترس شدید
  • افراد با سابقه واکنش آلرژیک به داروهای بی‌حسی

انتخاب روش بیهوشی برای عمل کردن بینی استخوانی

انتخاب روش بیهوشی برای جراحی بینی استخوانی به عوامل مختلفی مانند سابقه پزشکی بیمار، نظر جراح و ترجیح بیمار بستگی دارد. اگر به دنبال ریکاوری سریع‌تر و عوارض جانبی کمتر هستید، عمل بینی استخوانی با بی حسی می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. اما اگر سابقه بیماری‌های خاص دارید یا از اضطراب و ترس شدید رنج می‌برید، بهتر است عمل دماغ استخوانی با بیهوشی عمومی انجام شود.

نکته: قبل از انتخاب روش بیهوشی برای عمل بینی، حتماً با جراح خود مشورت کنید تا بهترین روش را با توجه به شرایط شما انتخاب کند.

سن مناسب عمل بینی استخوانی در مشهد

در صورتی که روند رشد تکمیل نشده باشد این امکان وجود دارد که بعد از عمل بینی استخوانی در مشهد ، تغییر شکل بینی را داشته باشید. در نتیجه بایستی اطلاع کامل و دقیقی در ارتباط با مناسب ترین رده سنی برای انجام عمل دماغ استخوانی داشته باشید. انسان در طول عمر در حال رشد و تکامل است ، این روند در دوره بلوغ به مرحله تکمیل شدن خود می رسد. در نتیجه بدیهی است که حداقل ترین رنج سنی برای رینوپلاستی استخوانی پایان دوره بلوغ می باشد. به خاطر داشته باشید که به هیچ وجه انجام این فرآیند قبل از دوره مذکور اصلا صلاحدید هیچ پزشکی نخواهد بود زیرا امکان بازگشت اصلاحات اعمال شده موجود است و این اصلا خوشایند نخواهد بود. بعد از گذراندن دوره بلوغ فرد بایستی از لحاظ فکری به حدی رسیده باشد که تصمیم اصلی در ارتباط با این موضوع مهم را شخصا گرفته باشد چونکه راهی برای پشیمانی وجود ندارد.

جراحی بینی استخوانی در مشهد به فرم طبیعی یا فانتزی

عمل بینی استخوانی به هر دو صورت امکان دارد. البته انتخاب هر یک از دو فرم طبیعی یا فانتزی ، بسته به شرایط بینی شما دارد. عمدتا بینی های استخوانی دارای قوس و افتادگی هستند. که اولویت جراح با برطرف کردن و بهبود ظاهر بینی استخوانی است. طبیعتا بعد از برطرف کردن این نواقص بهترین شکل نهایی بینی فراهم شده است. در نتیجه انتخاب هر یک از مدل های گفته شده در ابتدا به سلیقه خود شخص است که تمایل به کدام مدل دارد و سپس صلاحدید پزشک از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا پزشک با توجه به شرایط و اناتومی بینی فرد متقاضی و همینطور توانایی های خود ددر حین عمل پیشنهاد های خود را مطرح میکند. بعد از شنیدن نظرات پزشک ، شخص متقاضی می تواند تصمیم نهایی و درست را بگیرد که بینی طبیعی یا فانتزی را انتخاب کند.

اسکارهای عمل زیبایی بینی استخوانی چگونه خواهند بود ؟

در جراحی روش بسته ، اسکارها آشکار نمی باشد چون برش ها در داخل سوراخ های بینی قرار می گیرند. در جراحی به روش باز ، اسکارهای آشکار بسیار کوچکی ایجاد می شود. چون برش کوچک بوده و در بخشی از صورت قرار دارد که مردم به ندرت متوجه آن می شوند.

نتایج جراحی بینی استخوانی

افرادی که تحت این جراحی برای برداشتن قوز بینی و سایر معایب این اندام قرار می گیرند ، بهبود در شکل کلی ظاهر بینی و صورت خود را تجربه می کنند. گاهی اوقات تغییر بسیار قابل ملاحظه بوده و علاوه بر بینی ، ویژگی های دیگر صورت را نیز برجسته کرده و مورد تاکید قرار می دهد. بیماران اغلب از نتایج جراحی و چهره بهبود یافته خود راضی هستند.

مراقبت های بعد از جراحی بینی استخوانی

  1. از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا به مدت 24 ساعت در کنار شما بماند. استراحت کردن بسیار اهمیت دارد.
  2. در هفته اول بعد از جراحی ، در هنگام استراحت کردن سر خود را با گذاشتن حداقل 2 بالشت در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید.
  3. سعی کنید به پهلو نخوابید ، بهتر است به پشت بخوابید.
  4. داروهای تجویز شده توسط جراح را برای تسکین درد مصرف کنید. پیشگیری از درد بهتر از کنترل کردن آن است.
  5. در روز جراحی و چند روز پس از آن فعالیت های خود را محدود کنید. به طور نرمال 10 تا 14 روز بعد از جراحی می توانید فعالیت های نرمال خود را از سر بگیرید.
  6. بینی شما پانسمان می شود و همین امر باعث انسداد تنفس از راه بینی می شود. چند روز بعد از جراحی این پانسمان برداشته می شود.
  7. یک اسپلینت سیلیکون کوچک ، در قسمت دو سوم فوقانی بینی بعد از تکمیل جراحی قرار داده می شود. این اسپلینت به عنوان یک پشتیبان برای بینی تازه جراحی شده عمل می کند و به حفظ موقعیت استخوان های تازه تراش داده شده کمک می کند. این اسپلینت بعد از یک هفته برداشته می شود. ( از خیس شدن آن خودداری کنید.
  8. در طول چند روز اول بعد از عمل ، کمپرس سرد بر روی بینی و چشم ها برای به حداقل رساندن تورم و کنترل کبودی استفاده می شود.
  9. کبودی اطراف چشم ها به شدت مشهود است. رعایت دقیق دستورالعمل های بعد از جراحی ، می تواند به بهبود بخش عمده ای از کبودی در پایان هفته اول کمک کند.
  10. درد مربوط به این جراحی اغلب به 2 تا 3 روز اول بعد از جراحی محدود می شود. داروهای مسکن برای کنترل درد در طول این مدت تجویز می شود.
  11. در طول هفته اول بعد از جراحی ، ورزش کردن باید محدود باشد. از انجام فعالیت هایی از قبیل بلند کردن اجسام سنگین یا فشار آوردن خودداری کنید.
  12. از مصرف داروهای رقیق کننده خون از قبیل آسپرین در هفته اول پس از جراحی خودداری کنید.

عوارض عمل بینی استخوانی

این نوع از رینوپلاستی از قبیل کمترین نوع عمل زیبایی بینی است. اما طبیعتا هر نوع تغییراتی در فرم بینی بدن واکنش نشان خواهد داد که از این پیامدها نمی توان پیشگیری کرد. اما می توانید با انتخاب بهترین جراح بینی استخوانی مشهد ، در میان لیستی از دکتران حاذق این زمینه ، ریسک بروز عوارض عمل بینی استخوانی را به حداقل ترین حالت خود برساند. عارضه های مانند کبودی ، تورم و التهاب از مواردی است که اجتناب ناپذیر هستند و به طور معمول برای فرد به وجود می آید. اما مواردی مانند خونریزی ، عفونت یا بسیاری حالت های دیگر همگی از مواردی هستند که به دلیل عدم تبحر پزشک به وجود می آید در نتیجه بایستی دقت بالایی در انتخاب دکتر خوب عمل بینی به خرج دهید.

جراحی بینی استخوانی در مشهد - دکتر زرین قلم

درد عمل بینی استخوانی چقدر است؟

درد جراحی بینی استخوانی به عوامل مختلفی مانند:

  • میزان پیچیدگی عمل: عمل‌های پیچیده‌تر معمولاً درد بیشتری به همراه دارند.
  • مهارت جراح: جراحان باتجربه می‌توانند عمل را با کمترین درد و خونریزی انجام دهند.
  • تحمل درد بیمار: افراد مختلف تحمل درد متفاوتی دارند.
  • نوع بیهوشی: در عمل‌هایی که با بیهوشی موضعی انجام می‌شوند، بیمار در حین عمل درد را حس می‌کند.

به طور کلی، درد عمل بینی استخوانی در 24 تا 48 ساعت اول بعد از عمل بیشتر است و پس از آن به تدریج کاهش می‌یابد.

راهکارهای کاهش درد جراحی بینی استخوانی

مصرف داروهای مسکن تجویز شده توسط جراح: این داروها می‌توانند به طور موثری درد را کنترل کنند.

  1. استفاده از کمپرس سرد: کمپرس سرد می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.
  2. استراحت کافی: استراحت کافی به بدن شما کمک می‌کند تا سریع‌تر بهبود یابد.
  3. حفظ سر در ارتفاعی بالاتر از سطح بدن: این کار می‌تواند به کاهش تورم و درد کمک کند.
  4. خودداری از انجام فعالیت‌های سنگین: انجام فعالیت‌های سنگین می‌تواند درد را تشدید کند.

در صورت بروز درد شدید یا غیرقابل کنترل، حتماً با جراح خود تماس بگیرید.

هزینه جراحی بینی استخوانی در مشهد با دکتر زرین قلم

قیمت عمل بینی استخوانی در برخی مواقع از بینی های گوشتی بیشتر یا حتی کمتر احتساب می شود. این میزان تفاوت به فرم بینی و مقدار اصلاحات وارده بستگی دارد. از طرفی هزینه عمل زیبایی بینی استخوانی به یکسری فاکتور ها بستگی دارد که بر میزان بیشتر یا کمتر شدن نرخ نهایی تاثیر گذار هستند. به عنوان مثال انتخاب دکتر با تجربه و حاذق و روش انجام جراحی ، تیم بیهوشی و غیره تمامی از مواردی هستند که بر محاسبه قیمت نهایی این پروسه تاثیر گذار هستند. به خاطر داشته باشید که فرم بینی افراد منحصر به فرد هستند و به همین ترتیب روند عمل بینی اشخاص نیز با یکدیگر متفاوت خواهد بود ، این میزان تفاوت موجب گشته که بدون معاینه و مشاوره با دکتر ، مقدور نباشد که هزینه نهایی جراحی بینی استخوانی در مشهد را به شما اطلاع داد. در نتیجه برای اطلاع دقیق از نرخ واقعی این روش جراحی بهتر است که جلسه مشاوره با دکتر را شرکت کنید. در این جلسه تمامی درخواست های خود را بازگو کنید و پزشک طبق معاینات انجام شده و شرایط جسمانی فرد متقاضی پیشنهاد خود را به شما می گوید و درنهایت از قیمت نهایی مطلع می شوید.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
زهرا
زهرا
1 سال گذشته

آقای دکتر سوال داشتم
بینی استخوانی داشتم دو ماه پیش عمل کردم هنوزم باید چسب بزنم؟