العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

تزریق فیلر و بوتاکس در مشهد

با افزایش سن و اثرات ناشی از اشعه آفتاب و شل شدن الیاف کلاژن و الاستین پوست و همچنین تاثیر عضلات حرکتی اطراف چشم و دهان و ابرو و پیشانی خطوط ظریف و عمیقی در اطراف چشم ها و پیشانی و خط اخم و اطراف دهان و بینی و لب ها ایجاد می شود که در ظاهر فرد حالت خسته و غمگین و یا عصبانی و مسن ایجاد می کند. افراد علاوه بر استفاده از کرم های ضد آفتاب و پرهیز از استعمال دخانیات نیاز به اصلاح این خطوط و شیار ها دارند. امروزه و با پیشرفت تکنولوژی روش های بسیار زیادی برای درمان چین و چروک های صورت و به طور کلی جوانسازی آن وجود دارد که تزریق فیلر و بوتاکس در مشهد یکی از موثرترین و محبوب ترین این روش ها می باشد. لازم به ذکر است که بین این دو روش تفاوت هایی نیز وجود دارد که در ادامه دکتر محمد علی زرین قلم در رابطه با آن مطالبی را بیان نموده اند که به آن ها پرداخته ایم.

تزریق فیلر و بوتاکس در مشهد - دکتر زرین قلم

تزریق فیلر و بوتاکس

طبق آخرین مطالعات بوتاکس و انواع فیلر ها به عنوان یک داروی نورومدولاتور عمل می کند. به اینصورت که عملکرد عضلاتی که موجب ایجاد خطوط در چهره فرد می شود را متعادل می نماید. بدیهی است که با حرکت نکردن عضلات ، عمق چین و چروک های دینامیک کم شده یا برای بازه زمانی مشخصی این چین و چروک ها به طور کامل برطرف می شوند.

متخصص زیبایی اقدام به تزریق فیلر و بوتاکس به عضلاتی که عامل شکل گیری چروک های خاص هستند می نماید. فقط چند دقیقه برای فرآیند تزریق بوتاکس در مشهد یا دیگر شهر های ایران نیاز بوده و تاثیر آن بعد از حدود 14 روز به طور کامل نمایان خواهد شد.

فرد تزریق کننده باید کاملاً با آناتومی و عصب رسانی منطقه صورت آشنا بوده و عملکرد عضلات صورت در تقابل با یگدیگر جهت رسیدن به زیبایی و هارمونی بیشتر در عین حفظ عملکرد نرمال آنها را به خوبی بداند. باید بگوییم که کاربردت زریق فیلر و بوتاکس در درجه اول در زمینه زیبایی بوده اما در درمان هایپر هیدروزیس که نوعی افزایش تعریق در کف دست ها و زیر بغل می باشد نیز کاربرد دارد. کاربرد دیگر آن در زمینه بعضی سردرد های تنشی و میگرنی می باشد.

فیلرهای پوستی

فیلرهای پوستی نیز همچون بوتاکس قادر به درمان چروک های صورت هستند. ولی عمده کاربرد آن ها درمان خطوط لبخند خیلی عمیق است. همچنین از تزریق فیلر در مشهد یا سایر شهر های ایران می توان برای حجیم کردن لب ها و گونه ها نیز استفاده نمود. لازم به ذکر است که از فیلرها برای محو نمودن اسکار و زخم های پوستی نیز استفاده شده و در برخی موارد خاص برای جوانسازی دست و همچنین فرم دهی بینی نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این در حالی است که تزریق ماده بوتاکس جز از بین بردن چین و چروک ها کاربرد دیگری در زمینه زیبایی ندارد. افرادی که در شهر زیبای مشهد زندگی می کنند و قصد دارند تزریق فیلر و بوتاکس در مشهد انجام دهند می توانند به دکتر محمد علی زرین قلم مراجعه کنند.

عوارض تزریق فیلر و بوتاکس چیست ؟

باید بگوییم که هر دو این روش ها کاملاً ایمن و غیرتهاجمی بوده و در صورتی که برای انجام آن ها به یک پزشک خوب مراجعه نمایید عوارض خاصی در شما ایجاد نخواهد شد.

بروز مقداری قرمزی و التهاب ، در برخی موارد کبودی و تورم از جمله عوارض شایع ناشی از تزریق فیلر و بوتاکس است که به مرور زمان از بین رفته و برطرف خواهد شد. متاسفانه به علت افزایش قیمت دلار فیلرهایی با مارک های نامعتبر و ارزان قیمت در سطح جامعه استفاده می شود که دارای تاییدیه وزارت بهداشت نبوده و موجب عوارض جبران ناپذیری می گردند. لذا قبل از تزریق ژل و بوتاکس با بهترین دکتر و متخصص زیبایی مشورت بفرمایید.

تفاوت تزریق فیلر و بوتاکس

یکی از بهترین روش ها برای از بین بردن چروک های پوستی ناشی از حرکت ماهیچه ها ، تزریق بوتاکس است. این چروک ها با نشان دادن عواطف و احساسات در چهره به مرور زمان بروز پیدا می کنند. با تزریق بوتاکس عضلات این ماهیچه ها برای مدتی فلج شده و به این ترتیب چروک ها از بین رفته و شاهد پوستی شاداب و جوان خواهیم بود. ممکن است فلج عضلات در این پروسه برای برخی افراد نگران کننده و ترسناک باشد ؛ در حالی که در واقعیت این فرآیند کاملا ایمن و بدون خطر بوده و مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا است. با این وجود توصیه می شود برای اطمینان از یک نتیجه عالی از تزریق بوتاکس حتما این فرآیند را در مراکز معتبر و به دست پزشک متخصص انجام دهید.

اما بوتاکس چه تفاوتی با تزریق ژل دارد ؟ تزریق ژل نیز از دیگر فرآیندهای زیبایی و جوانسازی به شمار می آید اما در این پروسه خبری از فلج عضلات نیست و به کمک فیلر و ماده ای که به زیر پوست تزریق می شود ، می توان شاهد از بین رفتن چروک های پوستی بود. اما این تنها مزیت تزریق ژل نیست. در واقع تکنیک این پروسه اضافه کردن حجم به صورت است که از این قابلیت می توان برای پر کردن تیرگی و فرورفتگی های زیر چشم ، افزایش حجم لب ها ، افزایش سایز چانه و فرم دهی صورت استفاده نمود. به همین دلیل اگر تصمیم به تزریق فیلر و بوتاکس در مشهد دارید اما نمی دانید کدام یک از این فرایندها برای شما مناسب است تر است ، با توجه به نیاز خود و آشنایی با کاربردهای هر یک از این فرآیندها می توانید بهترین انتخاب را داشته باشید.

ماندگاری فیلر بیشتر است یا بوتاکس ؟

ماندگاری بوتاکس و فیلر در حالت کلی به عمق خطوط پوستی و چین و چروک های پوست بستگی دارد. همچنین برند و کیفیت بوتاکس و فیلر از دیگر موارد موثر در میزان ماندگاری این فرآیندهای زیبایی به شمار می آید.

تزریق فیلر و بوتاکس به بینی

یکی از متدهای جدید برای سربالا کردن نوک بینی و تغییر شکل بینی به صورت غیر تهاجمی ، تزریق فیلر و بوتاکس است. اما این روش ها تا چه اندازه موثر هستند ؟! به صورت کلی در مواردی که به صورت جزئی و موقت تصمیم به اصلاح قوز بینی ، سربالا کردن نوک بینی در حد چند میلی متر باشد ، می توانید از این روش ها بهره ببرید ؛ اما اگر بینی شما مشکلات جدی تنفسی دارد و یا دچار شکستگی ، کجی محور ، اقتادگی شدید بینی باشد یا نیاز  باشد ساختار بینی تغییر پیدا کند ، این روش ها موثر نبوده و لازم است حتما عمل بینی انجام شود. در صورتی که قبلا تزریق فیلر یا بوتاکس به بینی انجام داده باشید و قصد عمل کردن بینی در آینده را داشته باشید ، به توصیه بهترین جراح بینی مشهد ، حداقل یک سال باید از تزریق فیلر بینی گذشته باشد ، تا فیلر جذب شده و بتوان جراحی را انجام داد. هر چه قبلا تزریق های متعددی را انجام داده باشید ، پروسه جراحی بینی شما با چالش های بیشتری همراه خواهد شد.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 پرسش ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات