مراقبت های بعد از ترزیق فیلر + توصیه های کلیدی

تزریق فیلر ، یک روش درمان زیبایی بدون جراحی برای افزایش دادن حجم نواحی مختلف صورت ، شاداب کردن آن و جوانتر نمودن چهره می باشد. اگر شما به تازگی این پروسه را انجام داده اید یا به فکر درمان هستید ، در اینجا می توانید کلیه توصیه های مراقبت های بعد از تزریق فیلر و پاسخ به رایج ترین سوالات در این زمینه از زبان دکتر محمد علی زرین قلم بهترین جراح بینی و زیبایی صورت در مشهد را بیابید. اگر سوال بیشتری در این خصوص داشتید می توانید پرسش های خود را در قسمت دیدگاه سایت مطرح نمایید تا به سوالات شما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخ داده شود.

توصیه های مربوط به مراقبت های بعد از تزریق فیلر

در ذیل به برخی از باید ها و نباید های بعد از این فرایند اشاره کرده ایم :

آیا بعد از این پروسه می توان داروی مسکن استفاده کرد ؟

• ما توصیه می کنیم قبل و بعد از انجام این روش جوانسازی ، از مصرف داروهای مسکن ضد التهاب ، خودداری کنید؛ این داروها می تواند خون را رقیق کرده و خطر قرمزی ، تورم ، خونریزی و کبودی را افزایش دهد.
  • ایبوپروفن و آسپرین معروف ترین داروهای ضد التهاب می باشند. در طول جلسه مشاوره باید در خصوص داروهای مصرفی تان به پزشک اطلاع دهید.
  • اگر پزشک کرم بی حسی موضعی را مورد استفاده قرار داده باشد ، احساس شدت یافتن درد ، با از بین رفتن اثر کرم ، طبیعی می باشد.
  • از یک کمپرس سرد برای کمک به کاهش تورم استفاده کنید.

آیا در مراقبت های بعد از تزریق فیلر به بینی می توان ورزش کرد ؟

ما توصیه می کنیم که قبل از انجام هرگونه ورزش سنگین ، حداقل یک هفته دست نگه دارید ؛ انجام ورزش سنگین می تواند خطر کبودی و تورم را افزایش دهد.

چه مدت بعد از تزریق می توان حمام آفتاب گرفت ؟

یکی از هم ترین نکات مراقبت های بعد از تزریق فیلر این است که افراد باید از گرفتن حمام آفتاب و حرارت شدید مثل سونا و حمام ترکی به مدت یک هفته بعد از درمان خودداری کنند. اگر در هوای آفتابی بیرون می روید ، مرتب کرم ضد آفتاب استفاده کنید. از قرار دادن پوست در معرض سرمای شدید نیز به مدت یک هفته بعد از درمان خودداری کنید.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر - دکتر زرین قلم

چه مدت بعد از تزریق می توان صورت را لمس کرد ؟

نواحی درمان شده را حداقل تا شش ساعت بعد از درمان ، لمس نکرده و مالش ندهید. پس از آن می توانید به آرامی آن ناحیه را تمیز کرده و از لوازم آرایش سبک استفاده کنید.

آیا توصیه خاصی برای مراقبت های بعد از تزریق فیلر گونه وجود دارد ؟

بهتر است توصیه های مراقبت های بعد از تزریق فیلر در گونه ها را دنبال کنید. توصیه مراقبت بعد از تزریق خاصی برای گونه ها وجود ندارد جز اینکه به مدت شش ساعت بعد از درمان ، از آرایش کردن خودداری کنید.

نتیجه نهایی تزریق چه زمان مشخص می شود ؟

حدود دو هفته طول می کشد تا فیلر ترزیق شده ، به خوبی در محل تزریق ، جا بیافتد.

آیا احتمال داشتن واکنش های آلرژی به فیلرهای تزریقی وجود دارد ؟

واکنش به این مواد ، به شدت نادر است. فیلر های تحریک کننده کلاژن از کلسیم که یک ماده معدنی یافت شده به طور طبیعی در بدن است ، ساخته شده اند. بنابراین واکنش به فیلرها ، به شدت به ندرت اتفاق می افتد. بلافاصله بعد از درمان ، قرمزی ، تورم و درد جزئی ، ایجاد شده و یک شکل ظاهری حباب شکل و حس خارش در ناحیه درمان شده بوجود می آید. این عوارض جانبی ، نتیجه نرمال تزریق بوده و به تدریج در یک دوره 7 تا 14 روزه ناپدید خواهند شد.

مراقبت های بعد از تزریق فیلر - دکتر زرین قلم

آیا درد بعد از تزریق در صورت ، قابل انتظار است ؟

بسیاری از بیماران هیچگونه دردی را بعد از تزریق تجربه نمی کنند. ولی برای برخی دیگر ، این درمان با اندکی درد و کبودی جزئی در محل تزریق همراه می باشد.  اگر هرگونه درد ، کبودی یا تورم را تجربه کردید ، می توانید آن را با کمپرس یخ درمان کنید. قبل از انجام تزریق ، از کرم بی حسی موضعی در ناحیه درمان استفاده کنید تا هرگونه درد در طول روند ، به حداقل رسانده شود.

دوره نقاهت چه مدت می باشد ؟

برخی افراد کبودی و ورم متوسطی را بعد از روند تجربه می کنند. اگر این اتفاق افتاد می توان انتظار داشت که در طول یک یا دو هفته از بین برود. بعد از روند ، ناحیه درمان شده ، اندکی قرمز خواهد بود ولی این قرمزی تنها برای چند ساعت باقی می ماند. اگر بیماران نکات مراقبت های بعد از تزریق فیلر را رعایت کنند و تحت درمان با لامپ مادون قرمز قرار گرفته باشند ، به سرعت بهبود خواهند یافت.

نتایج تزریق ماده فیلر چه مدت دوام خواهد داشت ؟

تاثیرات فیلر تزریق شده می تواند تا 18 ماه دوام داشته باشد ولی این دوام در افراد مختلف ، متفاوت است. این به نوع پوست ، ناحیه درمان شده و مقدار فیلر استفاده شده و رعایت نکات مراقبت های بعد از تزریق فیلر بستگی دارد. نتایج به تدریج با گذر زمان ، از بین می رود تا جایی که پوست شما به حالت قبل بازمی گردد. شما می توانید از روش های تاچ آپ برای حفظ شکل ظاهری خلق شده توسط فیلرها ، استفاده کنید.

چقدر طول می کشد تا درمان ، اثر کند ؟

شما می توانید نتایج روند را بلافاصله مشاهده کنید. اگر هرگونه تورمی وجود داشته باشد ، فروکش کردن آن دو هفته طول می کشد.

عوارض جانبی و عوارض بالقوه در صورت عدم رعایت نکات مراقبت های بعد از تزریق فیلر

تنها راه ، برای حصول اطمینان از کاهش خطر عوارض جانبی ناشی از تزریق ، انتخاب یک متخصص با تجربه و متبحر می باشد. بر اساس یک مطالعه ، بیماران باید پزشکی را انتخاب کنند که درک دقیقی از آناتومی صورت ، ویژگی های مجزای هر فیلر ، مشخصه ها ، مزایا و معایب آن ها و روش های اجتناب از مشکلات بالقوه دارد.

چطور می توان از طبیعی بنظر رسیدن نتایج ، اطمینان حاصل کرد ؟

شما احتمالاً با مرور شبکه های اجتماعی متوجه شده اید که نتایج فیلرهای صورت بخصوص فیلرهای لب ، در دامنه ای از بسیار طبیعی تا بسیار غیر عادی قرار دارند. با پزشک خود درباره میزان طبیعی بودن نتایج صحبت کرده و از او بخواهید تا عکس های قبل و بعد از تزریق در بیماران قبلی را به شما نشان دهد. در صورت تمایل برای مشاهده نمونه کارهای دکتر محمدعلی زرین قلم می توانید به صفحه رسمی اینستاگرام ایشان مراجعه نمایید.

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی