العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

جراحی بینی طبیعی در مشهد | تفاوت عمل بینی طبیعی و فانتزی

ترجیح بسیاری از افرادی که قصد جراحی بینی در مشهد را دارند این است که تغییرات ایجاد شده بر روی بینی شان کاملاً طبیعی و به صورتی باشد که سایرین متوجه انجام این جراحی زیبایی در آن ها نشوند. سوالی که در اینجا به وجود می آید این است که بینی با داشتن چه خصوصیاتی طبیعی به نظر خواهد رسید ؟ چنانچه شما هم جزء افرادی هستید که خواستار جراحی بینی طبیعی در مشهد هستید بهتر است ادامه این مقاله از دکتر محمد علی زرین قلم ، جراح بینی خوب در مشهد را مطالعه نمایید.

جراحی بینی طبیعی در مشهد - دکتر زرین قلم

نکات مثبت عمل بینی طبیعی

  • بهبود فرم و شکل ظاهری بینی
  • کاهش اندازه بینی
  • برطرف کردن نا متقارن بودن
  • از بین بردن قوز بر روی بینی
  • تغییر اندازه فاصله بین نوک بینی و لب بالایی
  • جمع کردن پره های پهن
  • درمان کج و انحراف بینی
  • بهبود شکستگی های به وجود آمده در بینی به علت های متفاوت
  • می توان جهت ترمیم در عمل دوم بینی نیز از این روش استفاده کرد.

با معیارها و قوانین زیبایی شناسی آشنا شوید !

افراد باید حین جراحی زیبایی به این نکته توجه داشته باشند که رسیدن به فرم دلخواه و کوچک کردن بینی الزاماً منجر به زیبا شدن چهره نخواهد شد. بلکه این وجود تناسب بین اجزای صورت و بینی است که موجب زیبا و جذاب تر شدن چهره می شود. به طور مثال فاصله نوک بینی تا چانه و همچنین طول بینی باید با فاصله ای که بین نوک بینی تا خط رویش مو وجود دارد متناسب باشد. چنانچه طول بینی خیلی کوچکتر از حد استاندارد شود این امکان وجود دارد که تناسب بین فاصله هایی که در فوق به آن ها اشاره کردیم برهم خورده و زیبایی فرد تحت تاثیر قرار گیرد. علاوه بر موارد ذکر شده، نسبت عرض لب به عرض بینی نیز باید تناسب داشته باشد؛ در صورتیکه بینی بیش از اندازه پهن یا باریک شود ممکن است تناسبی که باید میان اجزای صورت وجود داشته باشد برهم خورده و این امر موجب نازیبایی افراد گردد.

جراحی بینی طبیعی در مشهد ، دکتر زرین قلم

عمل بینی طبیعی با چه ویژگی هایی همراه است ؟

همواره شاهد رواج برخی موارد همچون سبک خاصی از لباس پوشیدن در دوره هایی از تاریخ بوده و دیده ایم که بعد از مدتی تب و تاب و محبوبیت خود را از دست داده اند که این امر در رابطه با جراحی کردن بینی نیز صادق است. در نهایت این فرم طبیعی بوده است که همواره و در همه زمان ها محبوب بوده و طرفداران زیادی داشته است. در جراحی کردن بینی به فرم طبیعی ، جراح ساختار بینی را به میزان زیاد دستکاری نکرده و تنها اقدام به برطرف کردن ایرادات آن همچون کجی، قوز، افتادگی و غیره می نماید. پل بینی در عمل جراحی به فرم طبیعی صاف بوده ولی در صورت تقاضای بیمار ممکن است انحنای بسیار خفیفی در آن ایجاد گردد. همچنین در این فرم از بینی خبری از سربالا شدن نوک بینی نیست. نکته مهم در رابطه با جراحی بینی طبیعی این است که هر دو نوع بینی گوشتی و استخوانی را می توان به این فرم جراحی کرد.

فیلم عمل بینی طبیعی با دکتر زرین قلم

اقدامات مهم پیش از جراحی بینی طبیعی

  • در هفته های منتهی به عمل جراحی شما باید برخی داروها، مکمل ها و داروهای گیاهی را تغییر داده یا مصرف آن ها را متوقف کنید. برای مثال، جراح به شما توصیه می کند که از مصرف رقیق کننده های خون از قبیل آسپرین یا ایبوپروفن دو هفته قبل از جراحی خودداری کنید.
  • اگر سیگاری هستید باید مصرف محصولات تنباکو را ماه ها قبل از جراحی ترک کنید؛ نیکوتین می تواند بر روی جریان خون و نحوه واکنش بدن شما به جراحی تاثیر بگذارد.
  • اقدامات قبل از جراحی در واقع مدت ها قبل از انجام جراحی آغاز می شود؛ از قبل داروهای تجویز شده را تهیه کنید بطوریکه به محض نیاز به آن ها در دسترس تان قرار داشته باشد. یک یا دو هفته از محل کار خود مرخصی بگیرید تا زمان کافی برای سپری کردن دوره ریکاوری در اختیار داشته باشید.
  • حتماً از یکی از دوستان یا نزدیکان خود بخواهید تا بعد از جراحی به شما کمک کند. از آنجایی که بعد از جراحی احساس خواب آلودگی می کنید، لازم است شخص دیگری رانندگی را به عهده گرفته و شما را به منزل برساند. همچنین شما برای انجام مسئولیت های روزمره خود به کمک نیاز خواهید داشت.
  • محل استراحت و تخت خواب خود را به گونه ای مرتب کنید که بتوانید برای کمک به تخلیه ترشحات نواحی درمان شده، در حالت لم داده قرار گرفته و سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن تان قرار دهید. این کار با قرار دادن چند بالش، به راحتی قابل انجام است.

جراحی بینی طبیعی برای کدام از اشخاص مناسب نمی باشد ؟

روند عمل بینی ، ایمن و کم تهاجم به شمار می رود اما این پروسه نیز به علت میزان تغییرات اعمال شده بر روی بینی گاها برای برخی از افراد مناسب نمی باشد. به علت اینکه از مواد بیهوشی عمومی جهت انجام رینوپلاستی استفاده می شود ، آنان که به بیماری قلبی و عروقی مبتلا هستند به آن ها توصیه می شود که از انجام این روند پرهیز کنند. عارضه دیابت در فرد موجب تاخیر در ورند بهبود زخم ها می شود که عمل بینی طبیعی نیز برای این گروه مبتلا به بیماری دیابت نیز مناسب نخواهد بود زیرا بهبود و درمان بخیه و زخم ها دردسر ساز بوده و به مشکل بر میخورند. همانطور که در مراقبت های قبل و بعد از جراحی بینی طبیعی بارها تکرار شدهاست که از نوشیدن و مصرف الکل بپرهیزید و همچنین استعمال دخانیات را کنار بگذارید ، باید به عرض برسانیم که انجام عمل دماغ به فرم طبیعی برای اشخاصی که مصرف بالای الکل و نیکوتین دارند مناسب نخواهد بود. زیرا این عوامل ذکر شده تاثیر گذاری بالایی در سیستم ایمنی بدن دارند و ممکن است درصد خونریزی را بیشتر از شرایط عادی کند.

اما این افراد اگر تمایل به انجام پروسه زیبایی و درمانی فوق را دارند بهترین راهکار ترک الکل و نیکوتین است زیرا استفاده این مواد نه تنها به سلامت جسم آسیب می رساند بلکه مانعی است برای بهبودی شما پس از متد رینوپلاستی است. کم خونی شدید نیز یکی دیگر از مواردی است که اگر فرد به آن ابتلا دارد بایستی تحت نظر بهترین جراح بینی مشهد یک دوره درمان را سپری کند سپس به پروسه بینی بپردازد. اما در انتها میر سیم به بانوان بارداری که به فکر ایجاد تغییر در فرم بینی خود افتاده اند. این اشخاص در ابتدا بایستی تمرکز خود را بر روی سلامت جنین و خود بگذارند و زمان دیگری را برای انجام جراحی بینی طبیعی در مشهد ، در نظر بگیرند.

نکات مهمی که در پروسه عمل بینی طبیعی باید به آن توجه داشته باشید !

  • انتخاب دکتر با تجربه و ماهر از ابتدایی ترین قدم های اقدامات قبل از عمل بینی طبیعی در مشهد می باشد.
  • شرکت در جلسه مشاوره ابتدایی با پزشک نیز از واجبات به شمار می رود که بهتر است انجام شود که فرد از تمامی پروسه آگاه باشد.
  • استفاده هر نوع دارو را بهتر است که به دکتر عمل بینی طبیعی اطلاع دهید.
  • در صورت ابتلا به هر نوع بیماری بایستی به پزشک اطلاع دهید که با توجه به وضعیت شما روند را پیش ببرد.
  • شب قبل از روند بهتر است که استحمام کنید و در روز مشخص شده با پوستی تمیز به اتاق عمل وارد شوید.
  • هفت الی ده روز قبل از جراحی بینی طبیعی در مشهد ، بهتر است که از نوشیدنی های حاوی الکل را کنار بگذارید.
  • در صورت بروز هر نوع حساسیت دارویی و خوراکی بهتر است که به پزشک اطلاع دهید.

سن مناسب برای جراحی بینی طبیعی :

بدن هر انسانی در تمام دوره بلوغ در حال رشد و تکامل است. اتمام و تکامل این رشد اعضای بدن عمدتا تا 18 سالگی به طول می انجامد و این بدین معناست که اشخاص جوان می توانند از این سنین به بعد رینوپلاستی طبیعی را انجام دهند. زیرا بعد از تکمیل شدن پروسه بلوغ فرم دماغ فرد دیگر دستخوش تغییر نخواهد شد و نتیجه نهایی ثابت و ماندگار می ماند. اما اگر قبل از تکمیل شدن این روند به هر علتی جراحی بینی طبیعی را انجام دهید ، این احتمال وجود دارد که شکل نهایی بینی دستخوش تغییراتی شود که خوشایند نمی باشد.

تفاوت عمل بینی طبیعی با فانتزی

یکی از پر تکرار ترین سوالاتی که افراد از پزشک خود می پرسند این است که تفاوت جراحی بینی طبیعی با فرم فانتزی در چه چیزی می باشد ؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم درعمل به فرم طبیعی همانطور که از نامش پیداست جراح سعی بر این دارد که تنها نقایص بینی را برطرف نماید و حتی الامکان اندازه طبیعی آن را حفظ کند. لذا در این نوع عمل های جراحی ، تغییراتی که جهت اصلاح بینی انجام می شود کمتر می باشد تا بتوان با استفاده از آن تناسب و هارمونی زبیعی تری به چهره افراد بخشید.

در حالی که در جراحی بینی فانتزی که به صورت عامیانه به جراحی عروسکی نیز معرف است ، بینی متقاضی بیش از اندازه کوچک شده و میزان سر بالا شدن آن بیشتر از بینی های که دارای فرم طبیعی هستند می باشد. باید حتما به این نکته توجه داشت که باید برای انجام این پروسه از یک پزشک متخصص ، کار ازموده ، مجرب و متبحر کمک گرفت تا به دلیل کوچک شدن سایز بینی و سوراخ های آن ، فرد با مشکلات تنفسی یا ضعف بویایی و دیگر مشکلات رو به رو نشود. از دیگر تفاوت میان فرم فانتزی و طبیعی می توان به این مورد اشاره کرد که پس از انجام عمل بینی طبیعی در صورتی که فرد از نتیجه ناراضی باشد خیلی راحت تر و سریع تر می تواند نتایج را تغیر دهد و فرمی دیگر را انتخاب کند. در حالی که در فرم فانتزی اعمال تغییر بسیار سخت بوده و مطمئناً پزشک در زمان اعمال تغییرات با چالش های سنگین و سختی رو به رو خواهد شد.

جراحی بینی طبیعی - دکتر زرین قلم

جراحی بینی طبیعی ترمیمی

در برخی مواقع بیمار برای دومین بار اقدام به عمل بینی می کند. این اتفاق عمدتا بر اثر بروز حادثه ای ، رخ می دهد که به ناچار مجبور به جراحی مجدد بینی خواهد شد. برای رفع نواقص به وجود آمده بهتر است عمل بینی طبیعی را انتخاب کرد ؛ زیرا موجب کمترین تغییرات در فرم بینی خواهد شد. به خاطر داشته باشید که شما در جراحی اولیه تغییرات دلخواه را بر روی تیغه بینی ، پهنا و نوک بینی اعمال کرده اید گفتنی است که در عمل ثانویه بینی به فرم طبیعی بایستی هدف را بر روی رفع عیوب پیش آمده گذاشت که بتوان نتیجه نهایی رضایت بخشی را از این پروسه زیبایی به دست آورد.

انواع تکنیک های عمل بینی طبیعی در مشهد

عمل بینی در راستای زیبایی و درمانی صورت می گیرد ، در هر دو صورت پروسه مذکور با استفاده از دو تکنیک باز و بسته اجرا می شود. در مواقعی که برش درون سوراخ های بینی ایجاد می شود به روش بسته شناخته می شود و در زمانی که برش ریزی در زیر تیغه بینی ایجاد می شود را رینوپلاستی به روش باز می گویند. گفتنی است که در روش جراحی باز جراح دید وسیع تری به شرایط و تغییرات دارد و در رینوپلاستی به روش بسته بخاطر دید کمتری که وجود دارد نیازمند مهارت بسیار زیاد جراح می باشد. عمدتا برای افراد این سوال پیش می آید که کدام یک از تکنیک های گفته شده در جراحی بینی طبیعی در مشهد با دکتر زرین قلم مناسب تر است ؟ بهتر است بدانید که انتخاب نوع جراحی از سوی پزشک صورت می گیرد و بخاطر داشته باشید که هر یک از تکنیک های گفته شده در ارتباط با عمل زییایی بینی بر اساس شرایط هر شخص انتخاب می شود زیرا هر کدام از روش های باز و بسته ، ویژگی های مختص به خود را دارند در نتیجه بایستی متناسب با شرایط بینی افراد انتخاب و به کار گرفته شوند.

بعد از عمل بینی طبیعی چه باید کرد ؟

جراح شما بعد از روند، اسپلینت سیلیکون را به منظور کمک به هدایت استخوان و غضروف در بینی شما قرار می دهد. این اسپلینت در حدود یک هفته در بینی شما باقی می ماند. اگر عینک می زنید، آن را با چسب به پیشانی تان بچسبانید بگونه ای که در طول مراحل اولیه ریکاوری، بر روی بینی تان قرار نگیرد. شما باید از فعالیت های سنگین حداقل به مدت دو هفته یا تا زمان صلاحدید جراح برای از سر گیری فعالیت های نرمال خودداری کنید. به منظور اجتناب از خیس شدن زخم ها، باید به جای دوش گرفتن حمام کنید. دنبال کردن دستورالعمل های پس از جراحی، به شما در کسب نتایج طبیعی که به دنبال آن هستید کمک خواهد کرد. برای اینکه یک جراحی بینی طبیعی داشته باشید باید تمام تلاش خود را در انتخاب بهترین جراح بینی مشهد ، به کار ببندید.

چطور بهترین جراح بینی طبیعی در مشهد را انتخاب کنیم ؟

جراح بینی خوب برای جراحی بینی طبیعی در مشهد ، به ساختار اصلی پره های بینی دست نزده و همچنین در آن ها تغییری ایجاد نمی کند. از این رو باید بتواند ظاهر بینی را کاملا به طور طبیعی تغییر دهد. با وجود اینکه برای انجام این نوع جراحی نیازی به ایجاد برش‌های حساس نیست ، انجام این جراحی به مراتب ساده ‌تر از روش‌های فانتزی و عروسکی است. با توجه به این موضوع که در این جراحی تغییرات در آناتومی بینی محدود است اما به این معنا نمی باشد که به تجربه و مهارت پزشک نیازی نیست. بنابراین اگر قصد عمل زیبایی بینی با کمترین تغییرات در ظاهرتان می باشید باید به دنبال انتخابی باشید که جراح در آن به اندازه کافی مهارت داشته باشد. برای یک انتخاب مناسب باید ابتدا لیستی از بهترین پزشک ها انتخاب کنید سپس با مراجعه به هر کدام و مشاهده نمونه کارهای آن ها ، میزان رضایت بیماران از جراحی ، به میزان تبحر پزشک پی ببرید. از این رو در جلسه مشاوره با جراح برگزیده ، تمام خواسته های خود را از عمل بینی مطرح کنید ، در صورتی که انتظاری منطقی از نتیجه این پروسیجر داشته باشید جراح نیز شما را از نتیجه جراحی آگاه می سازد. در صورتی که پزشک سوالات شما را با حوصله پاسخ داد و در نهایت موجب رضایت و اعتماد شما از انجام این جراحی شد ، تاریخ رینوپلاستی بینی را نزد ایشان مشخص کنید.

نحوه انتخاب بهترین جراح بینی طبیعی در مشهد

در عمل زیبایی بینی یکی از مواردی که می بایست دقت بالایی را به آن اختصاص داد انتخاب دکتر خوب عمل بینی می باشد. در این روند با توجه به اینکه مهارت و تجربه دکتر را در نظر دارید بهتر است که نمونه کارهای او را نیز زیر نظر بگیرید که بتوانید بهترین نتیجه را از روند پیش رو دریافت کنید. با این کار می توانید بعد از جراحی بینی طبیعی یک بینی خوش فرم و زیبا را داشته باشید که با حداقل ترین میزان عارضه های بعد از رینوپلاستی همراه باشد. با انتخاب بهترین جراح می توانید از مشاوره و تمامی نکاتی که توصیه می کند به خوبی استفاده کنید که کمترین مدت زمان ریکاوری را پشت سر بگذارید. در نظر داشته باشید که برای جراحی زیبایی بینی طبیعی بایستی دکتر شناخت کامل از زیبایی شناسی چهره داشته باشد که فرم نهایی کاملا نچرال باشد.

نحوه برطرف کردن انحراف سپتوم در عمل بینی طبیعی

در رینوپلاستی طبیعی ، همان طور که از نامش نیز پیداست جراح تا حد امکان تمایل به حفظ سپتوم بینی دارد. بنابراین انحراف موجود بر روی سپتوم را که موجب خمیدگی در آن ناحیه شده است ، رفع می کند یا در صورت لزوم از گرافت برای فرم دهی طبیعی ساختار بینی ، استفاده می کند.

مزایای عمل طبیعی بینی با بهترین جراح بینی مشهد

بعضی از مزایای جراحی بینی طبیعی نسبت به فانتزی عبارت است از :

  • مدت زمان عمل بینی در فرم طبیعی به دلیل تغییرات محدود ، کوتاه است.
  • دوره بهبودی و نقاهت پس از رینوپلاستی کم است.
  • بعد از این پروسیجر فرد به عارضه های زودگذر محدودی دچار می شود.
  • ظاهر بینی به گونه ای است که اطرافیان خیلی متوجه انجام جراحی زیبایی بینی نمی شوند.
  • ظاهر طبیعی پره های بینی حفظ می شود و تغییری در آن ها ایجاد نمی شود.
  • در این فرم از جراحی ، هیچ گونه قوس و فرورفتگی در بینی ایجاد نمی شود.
  • در صورتی که بینی از نتیجه جراحی اولیه قوس زیادی داشته باشد ، جراح اقدام به رفع آن و صاف شدن تیغه بینی می کند.
  • رفع مشکلات تنفسی

جراحی بینی طبیعی عوارض دارد ؟

عمل زیبایی بینی صرفا فقط به معنای کوچک شدن آن نیست ، بلکه به جهت ایجاد تناسب بین سایر اجزای صورت نیز می باشد. از این رو کوچک ‌شدن بینی در زمانی مناسب می تواند از خطر عملکرد تنفسی بینی جلوگیری کند. از عوارض دیگر رینوپلاستی می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  • کاهش حس بویایی
  • خونریزی
  • سوراخ شدن سپتوم بینی
  • کوچکی حفره های بینی
  • عفونت
  • آسیب به بافت های عمقی
  • کرختی پوست
  • افزایش تنفس از دهان

هزینه جراحی بینی طبیعی در مشهد با دکتر زرین قلم

در مقاله جامع و کاملی که در رابطه با هزینه جراحی بینی توسط بهترین دکتر عمل بینی مشهد تهیه شده و در سایت موجود است تمامی هزینه های انجام جراحی و عوامل تاثیر گذار بر آن را بررسی کرده ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید به آن مراجعه کنید. در ادامه می توانید صحبت های دکتر زرین قلم را در خصوص چگونگی محاسبه هزینه عمل بینی در ویدیو زیر مشاهده نمایید :

 برای دانلود پی دی اف مقاله کلیک کنید 👇🏻

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
3 پرسش ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
شهره قاسمی
شهره قاسمی
1 سال گذشته

من سه ماه زایمان کردم می تونم جراحی بینی انجام بدم؟

مینا
مینا
1 سال گذشته

سلام وقت بخیر آقای دکتر من توی ورزش چند سال قبل بینیم شکسته آیا الان می تونم جراحی بینی طبیعی انجام بدم؟

drzaringhalam9
drzaringhalam9
1 سال گذشته
پاسخ دادن به  مینا

سلام در بینی هایی که به هر علتی دچار شکستگی شده اند ۶ ماه بعد از ضربه می توان عمل‌رینوپلاستی انجام داد اما ابتدا باید بینی و همچنین داخل بینی توسط متخصص معاینه شده و نتایج به زیبا جو توضیح داده شود و‌ سطح توقعات وی بررسی شود.