العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

جراحی بینی فانتزی در مشهد با تکنیک های نوین

جراحی بینی در مشهد از جمله پرطرفدارترین جراحی های زیبایی در سراسر این شهر می باشد که فرم فانتزی آن در میان خانم ها از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. ایرادات و مشکلات ظاهری بینی به دلیل قرار گرفتن این عضو حیاتی در وسط صورت و همچنین برجسته بودنش سریعاً به چشم آمده ، زیبایی کل چهره و اجزای آن همچون لب ها و چشم ها را تحت تاثیر قرار داده و در بسیاری از موارد موجب کاهش اعتماد به نفس افراد می شود که بسیاری از این مشکلات با جراحی قابل رفع هستند ؛ از همین رو پر اهمیت ترین و اساسی ترین نکته ای که هنگام عمل جراحی و به خصوص جراحی بینی فانتزی باید مورد توجه قرار بگیرد ، حفظ نمودن تناسب میان بینی و سایر اجزای موجود در صورت است. در این مقاله از دکتر محمد علی زرین قلم ، بهترین جراح و متخصص گوش و حلق و بینی و فلوشیپ جراحی زیبایی بینی و صورت در مشهد ، در رابطه با عمل بینی فانتزی در مشهد ، ویژگی های این جراحی صحبت خواهیم کرد و نمونه کارهای مربوطه را برای آشنایی بیشتر با این فرم از بینی ها در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم. برای دیدن نمونه کارهای بیشتر می توانید به گالری سایت و یا اینستاگرام دکتر زرین قلم مراجعه نمایید.

بینی فانتزی چه ویژگی هایی دارد ؟

در ذیل به تعدادی از مهم ترین ویژگی های جراحی بینی های فانتزی که موجب تمایز این فرم از فرم طبیعی می شود اشاره کرده ایم :

  • سر بالا بودن نوک بینی ؛ زاویه میان لب بالا و نوک بینی در این نوع بینی بیشتر از 105 درجه می باشد.
  • کوچک بودن سایز بینی
  • وجود قوس بر روی ناحیه پل بینی

شرایط لازم برای جراحی بینی فانتزی در مشهد با دکتر زرین قلم چست ؟

علاوه بر وجود شرایط عمومی عمل ، انجام جراحی دماغ به فرم فانتزی مستلزم وجود شرایطی خاص است که عبارتند از:

  • مستحکم بودن ساختار غضروفی-استخوانی بینی :

برای جراحی به فرم فانتزی لازم است تا ساختار بینی متشکل از استخوان ها و غضروف های محکم باشد در غیر این صورت نمی توان آن را تراش داد و تغییراتی همچون ایجاد قوس و سربالا نمودن را بر روی آن اعمال نمود.

  • نازک بودن پوست بینی :

اگر پوست بینی ضخامت زیادی داشته باشد تغییرات ایجاد شده بر روی ساختار غضروفی-استخوانی بینی به خوبی قابل مشاهده نخواهند بود؛ دقیقاً به همین دلیل هم هست که نمی توان بینی گوشتی را به فرم فانتزی جراحی کرد.

  • خانم بودن :

بینی فانتزی کوچک و در اصطلاح عمل بینی عروسکی است از همین رو به هیچ عنوان با صورت استخوانی و بزرگ آقایان هماهگنگی و تناسب نداشته ولی خانم ها از نظر جنسیت ( در صورتی که صورتشان خیلی درشت نباشد) منعی برای انجام جراحی بینی فانتزی نخواهند داشت.

  • کم بودن فاصله میان لب و بینی :

از جمله مواردی که موجب کاهش جذابیت و زیبایی افراد می شود وجود فاصله زیاد میان لب و بینی است. از همین رو توصیه دکتر محمدعلی زرین قلم ، بهترین جراح بینی مشهد به خانم هایی با فاصله لب و بینی زیاد این است که حتی الامکان از جراحی زیبایی بینی فانتزی که نوک سربالای آن موجب تشدید این فاصله می شود خودداری نمایند.

فیلم جراحی بینی فانتزی در مشهد

تکنیک های عمل بینی فانتزی به دلیل وجود فاکتورهای زیر متفاوت می باشد :

دستیابی به یک خط بینی بدون عیب و نقص از طریق ایمپلنت :

  • ایمپلنت های مصنوعی از قبیل سیلیکون و گورتکس که به بالا بردن پل بینی کمک می کند در پشت بینی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • برای دستیابی به یک نوک بینی تیز تر، غضروف خود بیمار از قبیل غضروف گوش یا سپتوم بینی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • بنابراین در این روند از یک ایمپلنت سنتزی و غضروف بدن خود شما برای طراحی بینی فانتزی تان استفاده می شود.
  • نتیجه نهایی یک بینی با شیب طبیعی ملایم می باشد که نوک بینی به اندازه کافی پیرایش شده است.

عمل بینی فانتزی سه بعدی :

جراحی بینی فانتزی ، به این منظور طراحی شده اند که با بکار گیری ایمپلنت هایی که به طور سفارشی برای بینی شما تراش داده شده اند ، بینی طبیعی را برای شما خلق نماید. بنابراین این جراحی زیبایی با کانتورهای فعلی صورت شما هماهنگ بوده و پس از تکمیل درمان اینگونه به نظر می رسد که شما از همان بدو تولد صاحب این بینی بوده اید.

جراحی بینی فانتزی چگونه انجام می شود ؟

بهترین دکتر عمل بینی مشهد ، برآمدگی بینی و پیشانی را مورد ارزیابی قرار می دهد. همچنین ارتفاع بینی نیز باید در نظر گرفته شود. از طریق ارزیابی با اسکنر سه بعدی ، ایمپلنت های سفارشی شما ساخته می شوند. این ایمپلنت ها به گونه ای ساخته می شوند که با بینی شما هماهنگ بوده و کاملاً طبیعی بنظر برسد. پایه آلار و پهنای ستونچه بررسی شده و نوک بینی شما طراحی می شود. برای خلق یک نمای طبیعی ، غضروف گوش و غضروف سپتوم بینی شما آماده شده و پیوند زده می شود. از شما خواسته می شود تا تمام روند های پیش از جراحی را به عنوان بخشی از فرایند آماده شدن برای جراحی دنبال کنید. روند جراحی در بیمارستان یا کلینیک انجام می شود. بعد از جراحی بینی فانتزی در مشهد ، بیمار می تواند به منزل بازگردد. نیازی به یک شب بستری شدن در بیمارستان نمی باشد. بعد از رینوپلاستی بینی فانتزی ، معیارهای پس از جراحی را دنبال کنید.

ویژگی های عمل بینی فانتزی چیست ؟

  • استفاده از ایمپلنت ها در پشت بینی و در نوک بینی
  • استفاده از ایمپلنت سیلیکون یا گورتکس در پشت بینی
  • استفاده از غضروف طبیعی گرفته شده از گوش یا سپتوم بینی در نوک بینی
  • بینی دارای شکل طبیعی و البته بدون عیب و نقص
  • شبیه بودن بینی فانتزی به بینی عروسک زیبای باربی
  • استفاده از ایمپلنت های تخصصی متناسب با نیازهای بینی شما و بهره مند شدن از مزایای جراحی زیبایی دیجیتال سه بعدی

عمل بینی فانتزی ، توسط بهترین دکتر بینی مشهد

مراقبت های قبل از جراحی بینی فانتزی :

  • از مصرف داروهایی و مکمل های گیاهی که باعث رقیق شدن خون می شود ، 2 هفته قبل از روند خودداری کنید.
  • مصرف الکل ( 1 هفته قبل از جراحی) و کافئین (48 ساعت قبل از جراحی) را ترک کنید.
  • اگر قبل از جراحی سردرد دارید یا احساس درد می کنید ، مصرف تیلنول ( استامینوفن) بلامانع می باشد.
  • از قرار گرفتن بیش از حد در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • حتماً از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا بعد از روند شما را به منزل بازگردانده و یک شب در کنار شما باشد.
  • در روز جراحی آرایش نکنید و لباس گشادی بپوشید که از جلو با زیپ یا دکمه بسته شود.

مراقبت های بعد از جراحی بینی فانتزی

دکتر محمد علی زرین قلم ، بهترین دکتر عمل بینی فانتزی در مشهد ، در خصوص مراقبت های بعد از عمل بینی عروسکی توصیه به موارد زیر دارد :

  • یخ :

در طول روز و بعد ازظهر جراحی ، به توصیه یک جراح بینی خوب در مشهد می توانید از کمپرس های سرد به طور مستمر بر روی چشم ها با هدف به حداقل رساندن تورم و کنترل کبودی استفاده کنید. ورم و کبودی در روزهای بعد فروکش می کند.

  • زخم ها :

اگر برش و زخم بیرونی وجود داشته باشد باید تنها در 3 روز اول بعد از جراحی بینی فانتزی با پراکسید هیدروژن تمیز شود. در این مدت ، پماد آنتی بیوتیک به شکلی که روی زخم را پوشش دهد مورد استفاده قرار می گیرد.

  • تنفس :

در طول هفته اول بعد از جراحی بینی عروسکی ، دچار گرفتگی بینی می شوید. تورم بیرون بینی به درون آن نیز رخنه می کند که باعث انسداد بینی می شود که البته به مرور بهبود می یابد. فین نکنید و از قطره بینی استفاده نکنید.

  • ترشحات بینی :

در چند روز اول بعد از جراحی بینی فانتزی در مشهد ، اندکی ترشحات آبکی صورتی رنگ از بینی خارج می شود. معمولاً قرار دادن یک دستمال کاغذی بر روی سوراخ های بینی ، برای کنترل ترشحات کفایت می کند.

  • درد :

درد بعد از عمل بینی فانتزی اغلب به دو تا سه ساعت اول بعد از روند محدود می باشد. این درد اغلب به صورت سردرد است. قرص های میکن برای تسکبن درد تجویز می شود. بمنظور جلوگیری از دل درد ، داروی خود را به همراه شیر مصرف کنید. بیشتر بیماران در روز اول بعد از ریکاوری ، از تیلنول قوی استفاده می کنند.

  • خواب :

در طول هفته اول ، بهتر است در زمان خوابیدن با استفاده از یک یا دو بالش ، سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. این کار با هدف کاهش تورم و کمک به فروکش کردن تورم های موجود انجام می شود.

آنچه باید از آن در دوره نقاهت جراحی بینی فانتزی اجتناب کنید :

رقیق کننده های خون و ورزش کردن در طول هفته اول ریکاوری باید مورد اجتناب قرار گیرد. در زمان برداشتن اسپلینت بینی ، شما می توانید بینی جدیدتان را ببینید. بینی شما کاملاً متورم است ولی در بیشتر موارد حتی در حالت متورم ، بهبود های رخ داده در بینی تان تحسین برانگیز خواهد بود. اکنون زمان مناسبی برای قضاوت کردن درباره نتیجه جراحی نیست چون در طول چند هفته تا چند ماه بعدی ، شاهد پیشرفت روزبه روز در تغییرات ایجاد شده در بینی و نتایج رینوپلاستی خواهید بود.

عوارض عمل بینی فانتزی :

به خاطر بسپارید که اولویت جراحی بینی بر پایه بهبود بخشیدن مسیر تنفس است ، در مواردی که متقاضی اصرار بیش از حد به کوچک کردن فرم بینی دارند موجب بروز اختلال در راه تنفسی می شود این تغییر بیش از حد اندازه بینی. یکسری عارضه های اجتناب ناپذیر دیگر که معمولا بعد از جراحی پدید می آیند مانند ، تورم ، کبودی و غیره می توان اشاره داشت. البته بروز این علائم امری طبیعی است. برای پیشگیری از بروز عوارض شدید تر بهتر است در انتخاب جراح دقت بیشتری به خرج دهید ؛ زیرا تجربه و مهارت پزشک موجب می شود که میزان این عارضه ها به حداقل ترین حالت ممکن برسد.

تفاوت جراحی بینی فانتزی با بینی طبیعی :

مهم ترین المان های تفاوت در شکل و فرم نهایی بینی قرار دارد ؛ زیرا در بینی های فانتزی بر روی تیغه بینی قوس وجود دارد و نوک بینی رو به بالا است. در صورتیکه در ظاهر بینی های طبیعی منحنی بر روی پل بینی وجود ندارد و نوک بینی در حالت طبیعی و نرمال واقع است. زاویه نوک بینی نیز یکی دیگر از فاکتور های تفاوت به شمار می رود ، در واقع در بنی های فانتزی فاصله نوک بینی با لب بالایی نزدیک به 105 درجه است و در فرم طبیعی حدودا 90 درجه می باشد.

روش های عمل بینی فانتزی در مشهد با بهترین جراح بینی فانتزی :

تکنیک بسته : در این پروسه دکتر برش های ایجاد شده را درون سوراخ های بینی میزند که موجب میشود دوره نقاهت کمتری را فرد سپری کند و همچنین جای اسکار و زخم بر جای نخواهند ماند

تکنیک باز : بهترین جراح بینی فانتزی در مشهد برش هایی در زیر سوراخ بینی ایجاد می کند که بتواند پوست بینی را از اسکلت غضروفی جدا کند که بیشترین دید را به آناتومی بینی داشته باشد تا بتواند اصلاحات خواسته شده را به نحوی درست و اصولی انجام دهد. پس از اتمام روند مذکور پوست را بر روی اسکلت می گذارد و با بخیه محل برش را می بندد.

بینی فانتزی برای چه افرادی بهتر است ؟

عمدتا در قانون زیبایی شناسی کاندید های مناسب جراحی بینی فانتزی در مشهد ، درصد بیشتری را بانوان تشکیل می دهند. زیرا خانم ها دارای صورتی کشیده و ظریف تر به نسبت آقایان هستند و عمدتا در پی تغییرات چشمگیر تری می باشند. این امر باعث گردیده که زنان بیشترین میزان عمل بینی عروسکی را دارا باشند. آقایان به علت صورت های با شاخصه های مردانه عمدتا در پی عمل بینی طبیعی هستند که کمتر مخاطبی متوجه تغییر در چهره آن ها گردد. این بدان معنی نیست که مردان عمل بینی به فرم فانتزی انجام نمی دهند. زیرا انتخاب مدل بینی کاملا امری سلیقه ای است و هیچ گونه قاعده و قانونی ندارد. تنها میزان درصد بالای انتخاب خانم ها به نسبت آقایان موجب گردیده که عموم جامعه بر این باور باشند ، عمل بینی فانتزی برای زنان مناسب تر بوده. در صورتی که انجام این رینوپلاستی برای آقایان هیچگونه منعی وجود نخواهد داشت و آزادانه حق انتخاب دارند. البته این نکته را فراموش نکنید که بعد از انجام جراحی فانتزی بینی ، امکان بازگشت فرم بینی به حالت اولیه ممکن نخواهد بود در نتیجه بهتر است تصمیم را بدون دخالت شخص ثانویه بگیرید که از انتخاب خود مطمئن شده باشید.

آیا بعد از جراحی بینی فانتزی دچار مشکلات بویایی می شویم ؟

یکی از سوالات و دغدغه های افراد برای انجام عمل بینی به فرم فانتزی در رابطه با مشکلات تنفسی و همچنین کاهش حس بویایی بعد از عمل است. در واقع لازم است بدانید در شرایطی که اصول و تکنیک های جراحی به درستی اجرا شوند ، نباید به هیچ عنوان مشکل تنفسی و یا بویایی بعد از عمل ایجاد شود و این موضوع ارتباطی به فرم و شکل بینی ندارد ؛ چرا که در هر صورت نباید به تنفس و حس بویایی بیماران آسیبی وارد شود.

البته ذکر این نکته لازم است که به دلیل تورم در روزهای ابتدایی بعد از عمل و همچنین استفاده از تامپون ، کاهش حس بویایی کاملا طبیعی است ؛ بنابراین نباید نگران این موضوع باشید اما اگر پس از گذشت مدت زمان زیادی از دوره نقاهت همچنان در نفس کشیدن از راه بینی مشکل داشتید و یا حس بویایی شما کاهش پیدا کرده بود ، لازم است حتما این موضوع را از جانب جراح بینی خود پیگیری نمایید.

آیا با وجود شکستگی بینی می توان جراحی بینی فانتزی انجام داد ؟

افرادی که قبلا دچار شکستگی بینی شده اند و اقدامات درمانی لازم را انجام نداده باشند ، زمانیکه برای انجام عمل زیبایی بینی مراجعه می کنند ، لازم است در قدم اول ساختار بینی آن ها به صورت دقیق توسط جراح بینی معاینه و ارزیابی شود ، همچنین برای بررسی بهتر عکس های سی تی اسکن تجویز می شود ، سپس با توجه به شرایط هر بیمار و مشکلاتی که در ساختار بینی وجود دارد و همچنین بررسی سایر شرایط مثل ضخامت پوست ، میزان استحکام غضروف های بینی و آناتومی صورت ، جراح تصمیم می گیرد که فرم فانتزی می تواند برای این نوع بینی شکسته مناسب باشد یا خیر !

تاثیر ضخامت پوست در نتیجه عمل بینی فانتزی

بینی افراد با مشخصه ها و ویژگی های متفاوتی همراه هستند. یکی از ویژگی های مهم و تاثیرگذار در نتیجه جراحی زیبایی بینی به ویژه به فرم فانتزی ، میزان ضخامت پوست است. در واقع برای آنکه جراح بتواند یک قوس زیبا و ملایم در نمای نیم رخ بینی ایجاد نماید و ظرافت های لازم را در ساختار بینی ایجاد کند ، لازم است پوست بینی از ضخامت خوبی برخوردار باشد ؛ به همین دلیل است که جراحی بینی فانتزی به افرادی که بینی گوشتی و پوست ضخیمی دارند ، پیشنهاد نمی شود. البته لازم به ذکر است که تنها ضخامت پوست شرط لازم برای ایجاد عمل بینی فانتزی نیست و مواردی مثل استحکام غضروف و اسکلت بینی و همچنین آناتومی صورت در تعیین مدل مناسب برای جراحی رینوپلاستی نقش دارد.

کبودی بعد از جراحی بینی فانتزی

مهم نیست بینی شما به چه شکلی جراحی شده باشد ؛ به هر حال بعد از عمل زیبایی بینی بر اساس تکنیک به کار گرفته شده ، میزان تغییرات ایجاد شده در بینی ، نوع پوست و شرایط بدنی که دارید ، تا حدودی کبودی را تجربه خواهید کرد. اما این موضوع کاملا موقت و قابل انتظار بوده و جای نگرانی ندارد. شما به کمک راهکارهایی مثل استفاده از کمپرس یخ در ساعات اولیه پس از جراحی ، خوابیدن به صورت طاقباز ، خودداری از فعالیت شدید بدنی و رعایت رژیم غذایی تا حد زیادی می توانید کبودی و تورم را بعد از عمل بینی کنترل نمایید.

آشنایی با انواع عمل بینی فانتزی

به صورت کلی جراحی بینی فانتزی را به انواع مختلفی از جمله بینی فانتزی نوک تیز ، بینی فانتزی نوک گرد دسته بندی می کنند. اینکه کدام فرم برای چهره شما مناسب تر است به آناتومی صورت و همچنین سلایق شخصی شما بستگی دارد.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
نیلوفر
نیلوفر
2 سال ها گذشته

سلام خسته نباشید
من اگر بخوام بینیم رو نیمه فانتزی عمل کنم از کجا بدونم بهم میاد یا ن ؟