العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

انواع روش های جراحی بینی

با اطمینان می توان گفت متقاضیان جراحی بینی در مشهد ، از سایر عمل های زیبایی ، به طرز چشمگیری فراوان تر هستند. این پروسه از آن جایی پر طرفدار شد که زنان و مردان دریافتند خوش فرم بودن ظاهر بینی می تواند زیبایی چهره را دو چندان کند. همانطور که می دانید فرم دماغ تمامی افراد و ایرادات وارد بر آن ، با یکدیگر مغایرت دارند. از این رو انواع روش های جراحی بینی ابداع شده است تا متناسب با هر بینی یکی از آن ها بکار گرفته شود. برای آشنایی بیشتر در این خصوص مطالعه مقاله پیش رو از دکتر محمد علی زرین قلم ، جراح بینی مشهد را از دست ندهید.

انواع روش های جراحی بینی

00

چرا روش جراحی هر بینی با دیگری متفاوت است ؟

مشخصاً تمامی افراد نمی توانند تحت یک متد ، رینوپلاستی انجام دهند ؛ بلکه با توجه به خواسته و هدف آنان از عمل و تغییرات مورد نیاز ، تکنیک مناسب آن ها بکار گرفته می شود. لازم به ذکر است که انتظارات مراجعه کنندگان از جراحی بینی ، نیز یکسان نخواهند بود.

عمل بینی در راستای دو هدف زیبایی و درمانی انجام پذیر است. برخی از افراد تنها تمایل دارند عیوب شکل دماغ خود را برطرف سازند. این عیوب ممکن است افتادگی نوک بینی ، قوز و برآمدگی استخوان آن ، پهن بودن پره های دماغ یا تمامی این موارد باشند.

در برخی افراد نواقص عملکردی ساختار بینی ، امکان دارد ظاهر آن را نیز تحت تاًثیرقرار داده باشد ؛ از این رو افراد در جهت رینوپلاستی درمانی اقدامات لازم را به عمل می آورند. از جمله ایراداتی که فعالیت بینی را مختل می سازند می توان به انحراف سپتوم بینی ، شکستگی استخوان آن و همچنین پولیپ بینی اشاره کرد. در این دسته از متقاضیان پس از انجام جراحی درمانی بینی ، مشکلات ظاهری آن نیز برطرف می شود.

این امکان نیز وجود دارد که ساختار بینی فرد ، به طور جداگانه ، هم به لحاظ عملکردی و هم از دید زیبایی دچار نواقصی باشد. از این رو لازم است که او طی یک پروسه ،عمل زیبایی و درمانی بینی را انجام دهد که به اصطلاح به آن سپتورینوپلاستی می گویند.

حال با توجه به این که شخص در کدام یک از این گروه ها قرار می گیرد ، مشخصاً دشواری پروسه آن تعیین می گردد. بدین نحو با توجه به اصلاحات لازم و البته انتظارات فرد از عمل ، روشی مناسب و متفاوت با شخصی دیگر برای او اتخاذ می شود.

بهترین روش جراحی بینی چیست؟

در مورد بهترین روش جراحی بینی، یک عالمه حرف و حدیث هست. اما یک چیزی که مسلم هست، این است که بهترین روش برای هر کس فرق می‌کند و به شکل بینی، مشکلات تنفسی، انتظارات و حتی بودجه شما بستگی دارد.

یکسری از فاکتورهای مهم برای انتخاب روش جراحی بینی:

1. نوع بینی:

  • بینی گوشتی: برای این نوع بینی، عمل باز بهتر جواب می دهد. چون جراح دید کامل‌تری به داخل بینی دارد و می تواند تغییرات دقیق‌تری را ایجاد کند. .
  • بینی استخوانی: عمل بسته برای این نوع بینی مناسب تر در نظر گرفته می شود. چون برش‌ها داخل بینی زده می شوند و جای زخم باقی نمی ماند.

2. مشکلات تنفسی:

  • اگر مشکل تنفسی دارید، حتماً باید به جراح بگید. چون امکان دارد نیاز به عمل سپتوپلاستی (اصلاح انحراف تیغه بینی) هم داشته باشید.

3. انتظارات:

  • قبل از عمل، تعداد زیادی عکس از بینی‌های مختلف ببینید و با جراح در مورد انتظاراتتان صحبت کنید.
  • یادتان باشد که هیچ دو بینی‌ای شبیه هم نمیشوند و یک جراح نمی‌تواند یک بینی رو کپی کند و روی صورت شما بچسباند.

انواع روش های جراحی بینی

به طور کلی عمل های بینی طی دو تکنیک باز و بسته انجام می پذیرند که با توجه به موارد ذکر شده در مطالب فوق یکی از آن ها برای فرد در نظر گرفته می شود.

چگونگی جراحی بینی به روش باز

طی عمل زیبایی بینی به روش باز ، جراح در حد فاصل میان دو سوراخ دماغ ، یعنی کلوملا، برش کوچکی به شکل حرف z ایجاد می کند. در این تکنیک با توجه به نحوه برش دهی ، تمام ساختار بینی در دسترس متخصص قرار گرفته و او بر تمام بافت های سازنده اشراف کامل دارد. این مورد یکی از مزیت های این روش می باشد. بدین ترتیب جراح بینی مشهد می تواند با دقت بیشتری تغییرات لازم را اعمال نماید.

اشاره کردیم که با بکارگیری این روش ، فرد متخصص می تواند تسط کاملی بر ساختمان دماغ داشته باشد. بدین صورت ، رینوپلاستی باز برای جراحی ترمیمی بینی ، عمل بینی کج ، عمل بینی شکسته و به طور کلی دماغ هایی که به تغییرات زیادی نیازمند هستند ، تکنیک مطلوبی در نظر گرفته می شود. از آن جایی که معمولاً رینوپلاستی های پیچیده تحت این متد انجام می پذیرند ، جراح برای افراد از بیهوشی عمومی کمک می گیرد.

مزایای تکنیک باز :

  • دسترسی کامل به آناتومی بینی
  • میزان تغییرات اعمال شده به نسبت دیگر روش بیشتر است
  • توانایی مانور بیشتر دکتر در حین عمل
  • بروز کمترین خطا
  • متناسب با پیچیده ترین شرایط جراحی
  • جهت بهبود لب های شکاف خورده نیز می توان استفاده کرد.

معایب جراحی به روش باز :

  • به دلیل بلند شدن کامل پوست بعد از اتمام روند رینوپلاستی ، بخیه و آسکار بر روی بینی برجای می ماند که نیاز به ترمیم و بازسازی دارد.
  • میزان تورم و کبودی بیشتری را به همراه دارد.
  • احتمال التهاب نیز بسیار است.

چگونگی جراحی بینی به روش بسته

در عمل بینی به روش بسته ، بکه یکی از انواع روش های جراحی بینی به حساب می  آید ،برخلاف روش باز ، برشی بر روی ظاهر بینی پدید نمی آید. بلکه تمام برش های لازم درون دماغ ایجاد می شوند. بدین نحو بعد از جراحی هیچگونه اثری از محل جراحت و بخیه در معرض دید قرار نمی گیرد. نحوه برش دهی در این تکنیک دسترسی محدود تری را برای جراح ایجاد می کند. از این رو ایشان نمی تواند تغییرات زیادی بر روی بافت ها اعمال نماید.

تکنیک رینوپلاستی بسته برای بینی هایی که به تغییرات کمتری احتیاج دارند مناسب تر است. البته عمل زیبایی بینی با این روش نیاز به تجربه و مهارت بالای جراح دارد. چرا که از طریق یک برش محدود باید اصلاحات را به نحو احسن انجام دهد. یکی از نکات مثبت جراحی زیبایی بینی به روش بسته این است که به دلیل آن که بافت ها به میزان کمتری دستخوش تغییرات می شوند ، ورم دماغ بعد پروسه بسیار کمتر بوده و مدت ریکاوری نیز کوتاه تر می باشد.

مزایا تکنیک بسته :

  • جهت انجام این روند به مدت زمان کمی نیاز است
  • میزان ورم کمتری به نسبت دیگر روش را به دنبال دارد.
  • جای اسکار و بخیه بر جای نخواهد ماند

معایب عمل بینی با متد بسته :

  • وسعت دید کمتری به نسبت روش دیگر در دسترس جراح است.
  • میزان تغییرات کمتری را بر روی بینی می توان اعمال کرد.

آیا جراحی بینی با لیزر انجام می گیرد ؟

از دیگر انواع روش های جراحی بینی امروزه عمل بینی با استفاده از لیزر است. بی شک شما نیز بارها اسم این متد را شنیده اید ؛ رینوپلاستی با لیزر. اما متاسفانه تمامی پزشک هایی که ادعای فوق را دارند تنها به فکر جیب و منفعت مالی خود می باشند. تنها دلیل این قضیه تبلیغ و جذب بیمار از طریق فضای مجازی و دیگر صفحات اجتماعی بوده است. واقعیت امر این است که جراحی زیبایی بینی و اصلاح فرم کلی آن با استفاده از روش لیزر امکان پذیر نخواهد بود. و این گفته شایعه ای بیش نبوده و هیچ گونه پایه و اساس علمی ندارد. با کمک لیزر هیچگاه نمی توان فرم استخوان بینی یا فرم افتاده دماغ را بهبود بخشید و تغییرات خواسته شده را ایجاد کرد.

دکتر محمدعلی زرین قلم

دکتر محمد علی زرین قلم یکی از برجسته‌ ترین جراحان بینی در مشهد است که با بیش از دو دهه تجربه در این زمینه ، به یکی از پیشگامان این حوزه تبدیل شده است. وی با داشتن مدارک تحصیلی از برترین دانشگاه‌ های پزشکی و شرکت در دوره‌ های تخصصی بین‌المللی ، به ارائه خدمات بی‌ نظیر در جراحی بینی و زیبایی پرداخته است. دکتر زرین قلم با تکیه بر دانش روز دنیا و بهره‌گیری از تکنیک‌ های مدرن ، توانسته است نتایج موفقیت‌ آمیزی را برای بیماران خود به ارمغان آورد. دقت ، مهارت و توجه به جزئیات از ویژگی‌ های بارز کار او است که باعث شده بیماران بسیاری از سراسر کشور به او مراجعه کنند.

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 پرسش ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات