العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

مراقبت های بعد از جراحی پلک

مراقبت های بعد از جراحی پلک که از جمله محبوب ترین جراحی های زیبایی به شمار رفته و در اصطلاح از آن با نام جراحی پلک یاد می شود شامل یکسری نکات مراقبتی و دستورالعمل ها می باشد که بیمار با رعایت آن ها در کنار موارد دیگری همچون انتخاب یک پزشک خوب ، می تواند مطلوب بودن نتایج به دست آمده از این جراحی زیبایی را تا حد بسیار زیادی تضمین نماید. رعایت و انجام دقیق این نکات مراقبتی همچنین موجب می شود تا فرد بعد از جراحی دچار عوارض جدی نشده و دوران نقاهت او به سرعت سپری شود. در ذیل توضیحات جامعی در رابطه با این نکات مراقبتی را که مورد تایید دکتر محمد علی زرین قلم ، بهترین جراح زیبایی صورت و بینی در مشهد است را خدمت تان ارائه نموده ایم.

مراقبت های بعد از جراحی پلک - دکتر زرین قلم

چه انتظاراتی باید بعد از جراحی پلک داشت؟

قبل از پرداختن به نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک نیاز است تا شما انتظارات خود را از نتیجه جراحی اعلام کنید. این جراحی زیبایی به طور معمول به طور سرپایی انجام شده و فرد بلافصله بعد از جراحی می تواند از بیمارستان مرخص شود. البته در برخی موارد ، با توجه به وضعیت بیمار و صلاحدید پزشک ممکن است نیاز به یک شب بستری فرد در بیمارستان باشد؛ بهترین محیط برای استراحت ، توسط ترجیحات پزشک و بیمار تعیین می گردد. بلافاصله بعد از جراحی و در اوایل دوران نقاهت بیمار ، مقداری تورم و قرمزی در اطراف نواحی بخیه خورده بروز می نماید که کاملاً طبیعی است. میزان این عوارض در هر فرد و با توجه به مواردی همچون ویژگی های بدنی منحصر به فرد آن ها متفاوت بوده ، در برخی زیاد و در برخی کم می باشد. امکان دارد فرد بعد از جراحی دچار خشکی چشم گردد که این عارضه موقتی نیز کاملاً طبیعی بوده و با استفاده از پماد مخصوص برطرف می گردد. ممکن است فرد به دنبال استفاده از پماد دچار تاری موقتی دید گردد که جای هیچگونه نگرانی نیست. به طور کلی باید بگوییم که تاری دید یکی از شایع ترین عوارض جانبی جراحی زیبایی پلک بوده و حتی ممکن است چشم های فرد در دوران بهبودی به نور نیز حساس شوند.

مهم ترین نکات مراقبت های بعد از جراحی پلک

  • بعد از جراحی در چشم های خود احساس مقداری درد و تنگی خواهید داشت که درد را می توان با مصرف مسکن های تجویز شده توسط بهترین جراح بلفاروپلاستی در مشهد تا حد بسیار زیادی کاهش داد.
  • به منظور ایجاد تسریع در روند فروکش کردن تورم ناشی از جراحی ، بر روی پلک ها و ناحیه هایی که دچار تورم شده اند کمپرس سرد قرار دهید.
  • محل بخیه ها را با استفاده از پمادهای تجویز شده چرب نگه دارید.
  • از قطره های چشمی به منظور پیشگیری از خشکی چشم ها بهره بگیرید.
  • در هفته اول دوران مراقبت های بعد از جراحی پلک ؛ از انجام فعالیت هایی همچون مطالعه کردن و تماشای تلویزیون که موجب خشکی چشم ها می شوند اجتناب کنید.
  • سرتان را هنگام خواب از سطح بدن تان بالاتر نگه دارید؛ این کار موجب کاهش سریع تر تورم و کبودی بروز یافته می شود.
  • برای محافظت از پلک و چشم های خود در برابر نور خورشید از عینک آفتابی بهره بگیرید.
  • از انجام فعالیت های سنگینی همچون بلند کردن اجسام سنگین ، خم شدن و و حتی گریه کردن که موجب افزایش فشار در چشم ها می شود اجتناب نمایید و غیره.

آیا خارش بعد از جراحی پلک طبیعی است ؟

معمولا خارش زخم و جای برش های جراحی به دنبال ترمیم و بهبودی پوست اتفاق می افتد و موضوع نگران کننده ای نیست ؛ توصیه می شود از خارش و مالیدن چشم ها خودداری نمایید و از پمادهای تجویز شده برای کمک به تسکین خارش بعد از عمل پلک استفاده کنید ، معمولا خارش بعد از گذشت 2 الی 3 روز برطرف خواهد شد ، در صورتی که این عارضه ادامه پیدا کرد ، حتما به بهترین جراح پلک در مشهد ، اطلاع دهید.

برای از بین بردن جای اسکار جراحی پلک چه باید کرد ؟

برش های این جراحی در نواحی ایجاد می شوند که در هنگام باز بودن پلک ها قابل مشاهده نباشند ، همچنین این برش ها در نهایت ظرافت ایجاد شده ؛ به همین دلیل با رعایت مراقبت های بعد از جراحی پلک ، پس از مدتی محو می شود ، برای جلوگیری از باقی ماندن جای اسکار می توانید با مشورت جراح بلفاروپلاستی خوب در مشهد ، از کرم های ترمیم کننده استفاده نمایید. در صورتی که پوست ضخیمی دارید ، بیشتر مستعد باقی ماندن جای برش های جراحی خواهید بود ، که برای رفع این موضوع بهتر است از لیزر کمک بگیرید ، با چند جلسه لیزر درمانی جای برش های جراحی برای همیشه محو شده و از بین خواهند رفت.

آیا در دوران مراقبت های بعد از جراحی پلک می توان رانندگی کرد ؟

خیر به دلیل استفاده از پماد و داروهای آنتی بیوتیک ممکن است احساس تاری در دید وجود داشته باشد ، به همین دلیل توصیه می شود تا پایان دوران مراقبت های بعد از جراحی پلک صبر نموده و پس از آن با بهبود وضعیت جسمانی با اطمینان خاطر رانندگی نمایید تا سلامت خود و دیگران را به خطر نیندازید.

در چه شرایطی باید به جراح پلک مشهد مراجعه نمود ؟

اگر در دوران مراقبت های بعد از جراحی پلک با موارد زیر رو به رو شدید لازم است به پزشک خود مراجعه نمایید :

  • خونریزی شدید از نواحی جراحی
  • افزایش ضربان قلب
  • تنگی نفس همراه با درد در قفسه سینه
  • چشم درد شدید
  • مشکلات بینایی

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 پرسش ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات