العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

جراحی بینی گوشتی در مشهد

بینی گوشتی که یکی از انواع بینی می باشد به دلیل ویژگی های ساختاری اش از جمله داشتن پوست ضخیم با غدد چربی فراوان سخت تر از بینی های استخوانی مورد جراحی بینی در مشهد ، قرار می گیرد. جراح برای برطرف کردن مشکلات ظاهری و همچنین فرم دهی آن با محدودیت زیادی در روند جراحی بینی گوشتی در مشهد مواجه می باشد. باید بگوییم دکتر محمدعلی زرین قلم ، بهترین جراح بینی در شهر مشهد در زمینه رینوپلاستی از مهارت و تجربه بسیار بالایی برخوردار هستند. در ادامه این مقاله برخی از نمونه کارهای ایشان قرار داده شده است. همچنین مطالعه این مقاله موجب می شود تا انتظارات واقعی و منطقی از نتیجه این جراحی پیدا کرده و از نتیجه عمل خود رضایت بیشتری را کسب نمایید.

جراحی بینی گوشتی در مشهد - دکتر زرین قلم

ویژگی های بینی های گوشتی چیست ؟

از جمله اساسی ترین ویژگی های بینی های گوشتی می توان به موارد ذیل اشاره کرد :

  • غضروف های بزرگ و قطور در کناره های بینی
  • چرب و ضخیم بودن پوست قسمت نوک بینی
  • غضروف پهن و بزرگ در ناحیه جلویی بینی
  • وجود بافت همبند فراوان در زیر پوست
  • ساختار غضروفی-استخوانی ضعیف با حالت ارتجاعی

نحوه تشخیص بینی های گوشتی

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه را از جراحی بینی گوشتی در مشهد با دکتر محمدعلی زرین قلم ، داشته باشید بایستی از نوع بینی خود اطمینان حاصل کنید. از همین رو جراح بینی خوب در مشهد برای راحتی این کار برای افراد مشخصه هایی را در نظر دارد که شما نیز میتوانید با د نظرگرفتن این ویژگی ها به راحتی نوع بینی خود را تشخیص دهید. این مشخصه ها عبارتند از :

  • گوشتالو بودن دماغ
  • پره های پهن
  • کوتاه بودن به نسبت نوع استخوانی
  • دارای نوک افتاده
  • میزان ضخامت بیشتر پوست
  • پوست با مقدار چربی بیشتر

آشنایی با انواع مختلف بینی گوشتی

بینی های گوشتی را می توان به دو دسته ذیل تقسیم بندی کرد :

  • بینی گوشتی با پوست ضخیم و غدد چربی کم کار :

میزان فعالیت غدد چربی این نوع بینی بسیار کمتر از نوع دیگر بوده و پوست آن معمولاً قرم ز، ضخیم و براق است.

  • بینی گوشتی با منافذ زیاد و بزرگ و غدد چربی فراوان :

داشتن غدد چربی بسیار فعال بارزترین ویژگی این نوع از بینی های گوشتی است که منجر به بیش از حد چرب شدن پوست بینی و به دردسر افتادن پزشک حین جراحی می شود. در برخی موارد پزشک به منظور کم نمودن چربی پوست و کنترل فعالیت غده های چربی به تجویز داروهای مخصوص و رژیم غذایی مناسب به بیماران می پردازد.

نحوه جراحی بینی گوشتی در مشهد با دکتر زرین قلم به چه صورت است ؟

  1. کم نمودن بافت از یک ناحیه و اضافه نمودن آن به نواحی دیگر اساسی ترین اقدامی است که باید در جراحی بینی های گوشتی در مشهد انجام گیرد.
  2. با توجه به ضعیف بودن ساختار غضروفی-استخوانی بینی های گوشتی ؛ جراح بینی گوشتی خوب در مشهد باید تمام تجربه خود را به کار گرفته، استخوان ها و غضروف ها را به اندازه ای تقلیل ندهد که منجر به سست شدن زیاد ساختمان بینی شود.
  3. تیغه خود بینی ناحیه ای است که پزشک اقدام به برداشت بافت افزودنی از آن می کند. اگر تیغه خود بینی به هر علتی دارای غضروف لازم نباشد، پزشک از گوش یا دنده بیمار غضروف های مورد نیاز را بر می دارد که به آن عمل بینی بینی همراه با گرافت گفته می شود.
  4. به طور کلی جمع شدن نوک بینی به میزان لازم، تراشیدن و نازک کردن تیغه بینی در صورت پهن بودن آن، کاهش ضخامت نوک بینی و تقویت پایه بینی از جمله رایج ترین تغییراتی است که جراح به منظور زیباسازی ظاهر بینی های گوشتی از آن ها بهره می گیرد.

آیا من داوطلب خوبی برای عمل بینی گوشتی در مشهد هستم ؟

داوطلبین رینوپلاستی بینی های گوشتی افرادی هستند که از اندازه، شکل یا عملکرد بینی خود ناراضی می باشند. یک داوطلب خوب، باید در وضعیت سلامت عمومی خوب بوده و سیگاری نباشد یا تلاش کند تا حداقل به مدت دو هفته قبل و بعد از عمل بینی کشیدن سیگار را ترک کند. ترک سیگار برای انجام عمل زیبایی بینی گوشتی از اهمیت بالایی برخوردار است، چون سیگار در جریان خون اختلال ایجاد کرده و مشکلات جدی را در روند بهبود ایجاد می نماید. داوطلبین باید بتوانند دو تا سه هفته برای سپری کردن دوره ریکاوری، از محل کار خود مرخصی بگیرند. همچنین باید انجام فعالیت های فیزیکی سنگین را برای همین دوره زمانی ترک کرده و از استرس دوری کنند. داوطلب ایده آل باید از نتیجه نهایی جراحی خود انتظار منطقی داشته باشد. پزشک تلاش می کند تا بیشترین تقارن و توازن صورت را در هر بیمار ایجاد نماید. این فرایند بر اساس ساختار صورت منحصر بفرد افراد متفاوت می باشد. یک جراح خوب دارای نگاهی با تجربه می باشد که در نتیجه ی انجام هزاران روند مربوط به صورت و کسب امتیاز در جراحی بینی گوشتی بدست آمده است. یک جراحی خوب برای کمک به بیماران در دستیابی به اهداف شان ، خستگی ناپذیر بوده و فرمی از بینی را به بیماران خود هدیه می دهد که متناسب با صورت آن ها باشد.

ریکاوری بعد از رینوپلاستی گوشتی

ریکاوری رینوپلاستی بینی گوشتی الزاماً از همان چارچوب زمانی مشابه با رینوپلاستی کلی تبعیت می کند. عمل ترمیمی به زمان ریکاوری بیشتری نیاز دارد. بزرگ ترین مولفه یک ریکاوری یکنواخت، به مهارت جراح وابسته است. داشتن رفتار ملایم با بافت ها و استفاده از تکنیک های ظریف، آسیب کمتری به اندام وارد کرده و بنابراین سپری کردن روند ریکاوری را برای بدن آسان تر می کند. دومین مولفه مهم در جراحی بینی گوشتی در مشهد ، خود بیمار است. ژنتیک در کل ریکاوری ایفای نقش می کند، چون بهبود و موضوعات دیگر را تنظیم می نماید.

انتخاب یک جراح خوب بینی گوشتی خوب در مشهد

رینوپلاستی جراحی چالش برانگیزی می باشد و یک ساختار معماری سه بعدی را به همراه یک ساختار داخلی حیاتی در بر می گیرد که تنفس را تنظیم می نماید. دستیابی به یک نتیجه جراحی با کیفیت های منحصر به فرد، نیاز به یک پزشک را که درک صحیحی از تفاوت های منحصر بفرد بیماران داشته و آن ها را در طرح جراحی موفق خود ترکیب کند، به یک الزام تبدیل می نماید.

آماده شدن برای جراحی بینی گوشتی در مشهد با دکتر زرین قلم

یکی از سوالات رایج بیماران علاقمند به انجام عمل بینی این است که چه اقداماتی جهت آماده شدن برای جراحی بینی باید انجام دهند ؟ پاسخ این سوال کوتاه است. اقدامات اندکی وجود دارد که باید بیماران قبل از جراحی زیبایی بینی گوشتی انجام دهند و در واقع فهرست این اقدامات به صورت اختصاصی بر حسب شرایط بیمار، از سوی بهترین جراح بینی مشهد ، تهیه می شود.

  • یکی از اقدامات قبل از عمل زیبایی بینی ، آزمایش فیزیکی است که با هدف تعیین برخورداری بیمار از سلامت عمومی خوب انجام می شود. لزوم قرار داشتن در وضعیت سلامت عمومی خوب، به جهت انجام این جراحی تحت بیهوشی عمومی حائز اهمیت است.
  • تحت بیهوشی عمومی، بیمار در حالت خواب کامل بوده و در طول روند پزشکی هیچ دردی را احساس نمی کند. در بیهوشی عمومی معمولاً از ترکیبی از تزریق درون وریدی و استنشاق گاز استفاده می شود. بیهوشی عمومی چیزی فراتر از رفتن به حالت خواب است. مغز بیهوش شده به سیگنال های درد واکنش نشان نمی دهد. افرادی که از سلامت عمومی خوب برخوردار نیستند، نباید تحت بیهوشی عمومی قرار گیرند. به منظور اطمینان از آمادگی فیزیکی شما برای قرار گرفتن تحت جراحی بینی گوشتی در مشهد ، پزشک تاریخچه پزشکی شما را بررسی کرده و ازمایش فیزیکی را بر روی شما انجام می دهد. این آزمایش بسیار کامل بوده و شامل تست اشعه X قفسه سینه، الکتروکاردیوگرام و تست خون می باشد.
  • جراح با گفتگو درباره انتظارات تان از روند جراحی زیبایی بینی گوشتی و تلاش برای متقاعد کردن شما به داشتن انتظارات منطقی از روند و رضایت مندی تان از ظاهر خلق شده در بینی بعد از جراحی کمک می کند.

دیگر اقدامات قبل از عمل بینی گوشتی در مشهد :

  • به منظور اطمینان از داشتن یک جراحی موفقیت آمیز، بهترین دکتر عمل بینی مشهد از شما می خواهد تا درطول جلسه مشاوره، یک گفتگوی صادقانه و دوستان را دنبال کنید.
  • او از شما می خواهد تا از سیگار کشیدن و قرار گرفتن در معرض دود خودداری کنید، چون اگر سیگاری باشید یا در معرض منابع تولید دود قرار بگیرید، تاثیرات منفی بر روی توانایی بدن شما برای بهبود بعد از روند رینوپلاستی، بر جای خواهد ماند.
  • دود می تواند جریان خون به بافت بینی را کاهش داده و در نتیجه روند بهبود را به تعویق بیاندازد. این امر باعث افزایش خطر بر جای ماندن زخم و عفونت نیز می شود.
  • از مصرف آسپرین و برخی مکمل ها و داروهای خاص، دو هفته قبل از جراحی خودداری کنید. داروهایی از قبیل آدویل، موترین یا دیگر محصولات حاوی آسپرین و برخی مکمل های گیاهی نیز که به عنوان رقیق کننده خون عمل می کنند، می توانند جراحی بینی گوشتی را به یک روند خطرناک تبدیل نمایند.
  • در طول آزمایش فیزیکی باید پزشک را در جریان داروهایی که اکنون در حال مصرف آن ها هستید بگذارید و تنها داروهای تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنید.
  • قبل از تاریخ جراحی باید هماهنگی های لازم را با یکی از دوستان یا نزدیکان جهت همراهی شما بعد از جراحی و حداقل تا چند روز اول بعد از روند به عمل آورید.

مراقبت های بعد از جراحی بینی گوشتی در مشهد

  • زیاد استراحت کنید.
  • یک رژیم غذایی متعادل را دنبال کنید.
  • کاهش فعالیت باعث افزایش احتمال ابتلا به یبوست می شود، بنابراین به رژیم غذایی تان مقداری میوه خام اضافه کنید و حتماً مصرف مایعات را افزایش دهید.
  • در صورت تجویز پزشک، از داروهای مسکن استفاده کرده و از مصرف آسپرین و محصولات حاوی آن جز در صورت صلاحدید پزشک، خودداری کنید.
  • در زمان مصرف داروهای مسکن، از نوشیدن الکل خودداری کنید.
  • حتی زمانی که داروی مسکن مصرف نمی کنید، به مدت سه هفته نوشیدن الکل را به دلیل تاثیر مخرب آن در احتباس مایعات، ترک کنید.
  • اگر ویتامین به همراه آهن مصرف می کنید، هر زمان که احساس کردید شرایط مصرف مجدد آن را دارید، این کار را از سر بگیرید.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن روند بهبود را به تعویق انداخته و خطر بروز مشکلات و عوارض جانبی را افزایش می دهد.
  • قدم زدن را حتی المقدور هر چه سریع تر بعد از جراحی بینی گوشتی آغاز کنید. قدم زدن به کاهش تورم کمک کرده و احتمال تشکیل لخته های خون را کاهش می دهد.
  • تا زمانی که داروهای مسکن مصرف می کنید، رانندگی نکنید.
  • پس از 1 تا 2 هفته می توانید به محل کار خود بازگردید.
  • از فعالیت های سنگین یا هر فعالیتی که باعث افزایش فشار خون شود، خودداری کنید.

نحوه مراقبت از برش های جراحی بینی گوشتی

  • از قرار دادن جای زخم ها در معرض نور خورشید خودداری کنید.
  • استری استریپ را از روی بینی تان تا زمان صلاحدید پزشک برندارید.
  • برای کاهش تورم از کمپرس سرد استفاده کنید.
  • به مدت 1 هفته از فین کردن خودداری نمایید و غیره.

عوارض عمل بینی گوشتی

به بیان دکتر عمل بینی در مشهد ، در جراحی بینی گوشتی به دلیل میزان چربی و ضخامت پوست این احتمال وجود دارد که دوره نقاهت طولانی تری به نسبت جراحی بینی استخوانی در مشهد داشته باشید. به علاوه ممکن است میزان تورم بعد از عمل بینی گوشتی بیشتر است و این مورد ممکن است که برای برخی با مقدار بیشتری مواجه شود اما به یاد داشته باشید که این اتفاق جای نگرانی ندارد و قابل بهبود می باشد. تورم بعد از جراحی بینی همواره به میزان چربی و ضخامت پوست بستگی دارد و این دو فاکتور برای هر فرد مراجعه کننده متغییر است.

آیا جراحی بینی گوشتی بازگشت پذیر است ؟

این باور غلطی است که در میان مردم رایج گشته است و در واقعیت بدین صورت نمی باشد. فرم بینی جدید چه بینی استخوانی و چه گوشتی باشد قابلیت بازگشت ندارد. در سالیان جدید با افزایش تعداد عمل زیبایی بینی گوشتی پزشکان بهترین روش های جراحی بینی را برای اعمال تغییرات به کار می برند به عنوان مثال به کار بردن اسپلینت یا تقویت غضروف بینی در حین عمل بینی گوشتی که جراح بینی مشهد با تقویت کردن غضروف قادر است که نوک بینی را ثابت نگهدارد و شخص دیگر نگران افتادگی نوک بینی گوشتی بعد از رینوپلاستی نخواهد بود. این یکی از بهترین راه کارهای نوین در جراحی بینی به شمار می رود.

جدیدترین روش جراحی بینی گوشتی با پوست ضخیم

یکی از مهم ترین موضوعات در جلسه مشاوره افراد با بینی گوشتی ، بررسی استحکام غضروف های بینی و ضخامت پوست می باشد ؛ چرا که این دو فاکتور در نتیجه نهایی جراحی تاثیر بسزایی دارند. با بررسی این فاکتورها و همچنین در نظر گرفتن شرایط جسمانی سالم و فرم دلخواه مشخص می شود ، فرد کاندید مناسبی برای جراحی بینی گوشتی است یا خیر ! در گذشته این جراحی با چالش های بسیاری همراه بود ؛ از این رو بسیار از افراد بعد از عمل نگران برگشت بینی خود به فرم قبلی بودند ؛ در حالی که امروزه به کمک تکنیک های جدید عمل بینی گوشتی در مشهد با دکتر زرین قلم به نحوی انجام می شود که در نهایت فرمی زیبا و متناسب با صورت ایجاد شود که مورد رضایت بیمار قرار بگیرد و نتیجه آن برای همیشه ماندگار باشد.

اما تکنیک جدید جراحی بینی گوشتی چیست ؟ در واقع در گذشته برای کوچک کردن بینی گوشتی حجم زیادی از بافت و غضروف های بینی برداشته میشد که این موضوع موجب می شد تا پس از مدتی بینی حالت دفرمه پیدا کرده و مجدد فرم قبلی خود را پیدا کند ؛ در حالی که در تکنیک های نوین تلاش می شود تا غضروف های بینی را به کمک سایر غضروف هایی که از قسمت های دیگر بینی و یا بدن برداشته می شود ، تقویت نمود تا در نهایت بینی استحکام خوبی پیدا کند و شکل برای همیشه حفظ شود. با تقویت نوک بینی می توان از افتاده شدن نوک بینی گوشتی بعد از عمل جلوگیری نمود. دقت داشته باشید که امروزه هدف از انجام جراحی زیبایی بینی تنها کوچک کردن بینی نیست ؛ و بینی های خیلی کوچک نشانه موفقیت آمیز بودن عمل جراحی نمی باشد ؛ در واقع زمانی که تکنیک های جراحی به صورت اصولی انجام شوند و فرم بینی در نهایت زیبایی با ساختار صورت و چهره فرد هماهنگ باشد ، می توان گفت این جراحی موفقیت آمیز بوده است.

نتیجه عمل بینی گوشتی بعد از یک سال

روش های کوچک کردن بینی گوشتی بدون جراحی

امروزه با پیشرفت های علم پزشکی و زیبایی روش های مختلفی برای فرم دهی و کوچک کردن بینی ارائه شده است. درواقع بیشتر این تکنیک ها برای بینی های استخوانی کاربرد دارد ، برای مثال به کمک لیفت با نخ می توان افتادگی نوک بینی را برطرف نمود و یا به کمک تزریق ژل به پل بینی می توان ناهمواری و قوز بینی را برطرف نمود. در رابطه با این روش ها لازم است بدانید که نتایج آن موقت بوده و تنها برخی از مشکلات جزئی بینی را برطرف می کند و تاثیری در بهبود تنفس و مشکلات عملکردی بینی نخواهد داشت ؛ از این رو اگر قصد دارید در آینده جراحی زیبایی بینی انجام دهید و به دنبال روشی با نتیجه دائمی هستید هی یک از این روش ها پیشنهاد نمی شود ؛ چرا که در صورت استفاده از پلاسما جت ، تزریق آنزیم ، تزریق فیلر و یا استفاده از لیفت با نخ در دراز مدت بافت های بینی شما دچار آسیب شده و دیگر امکان انجام جراحی بینی گوشتی وجود نخواهد داشت.

جراحی بینی گوشتی مردانه

مردان در حالت کلی در مقایسه با زنان پوست ضخیم تری دارند ، از طرفی اجزای صورت و آناتومی بینی آقایان نسبت به خانم ها بزرگ تر است ؛ به همین دلیل با توجه به چالش های جراحی بینی گوشتی در مشهد این سوال مطرح می شود که آیا از عمل بینی گوشتی مردانه می توان نتیجه خوبی دریافت کرد و آیا نتیجه عمل زیبایی بینی گوشتی خوب می شود ؟ در پاسخ به این موضوع باید گفت با به کار گیری تکنیک های جدید در حوزه رینوپلاستی خوشبختانه جراحی زیبایی بینی گوشتی آقایان نیز امکان پذیر می باشد. تنها لازم است به این نکته توجه داشته باشید که در طی این پروسه تنها عیوب و مشکلات ظاهری و عملکردی بینی برطرف شده و بینی کاملا متناسب با اجزای چهره تغییر داده می شود. در این فرایند خبری از کوچک کردن بینی به شکل فانتزی و ایجاد ظرافت های جزئی نیست و در نهایت می توانید شاهد یک بینی کاملا طبیعی و زیبا در چهره مردانه خود باشید.

عمل بینی گوشتی بدون غضروف

یکی از اصلی ترین دلایل عدم موفقیت جراحی بینی گوشتی ، نداشتن غضروف های قوی و کافی در این جراحی است. اما امروزه نگرانی از این بابت وجود ندارد ؛ چرا که در جدیدترین روش جراحی زیبایی بینی گوشتی در مشهد ، از غضروف های دنده ، گوش و حتی در مواردی از غضروف های مصنوعی در جهت تقویت و شکل دهی بینی استفاده می شود. از آنجایی که خطر پس زدن غضروف های مصنوعی بعد از چند وقت وجود دارد ، استفاده از آن چندان توصیه نمی شود. بهترین غضروف استفاده از غضروف های دنده و پشت گوش بیمار است. این فرایند نیز همزمان با پروسه جراحی زیبایی بینی انجام می شود و بیمار درد و ناراحتی را در این خصوص متوجه نخواهد. دقت داشته باشید که استفاده از پیوند غضروفی در موفقیت عمل های بینی گوشتی تاثیر زیادی داشته و موجب شده دیگر نگران برگشت پذیری بینی های گوشتی بعد از گذشت چند سال نباشیم.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
0 پرسش ها
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات