العربیة

آخرین مقالات

اشتراک گذاری

جراحی بینی کج در مشهد

جراحی بینی کج به چه نوع جراحی گفته می شود ؟ چگونه می توان بینی کج را با جراحی بینی در مشهد درمان نمود ؟ هر انسانی دارای بینی خاص خود می باشد که بخشی از ویژگی های صورت او را نشان می دهد. برخی افراد که نسبت به ظاهرشان بی اهمیت هستند ، هیچ ایده ای درباره بینی خود ندارند. با این وجود برای افرادی که آگاه به نظر می رسند ، بینی یک چالش بزرگ است. حدوداً 14 نوع تیپ مختلف بینی وجود دارد که البته هرکدام از آن ها ، بخشی از شخصیت فرد را نمایان می سازد. بینی کج یکی از انواع نادر بینی می باشد ، ولی برخی افراد در حادثه یا شکستگی بینی آن ها کج شده است همچنین ممکن است برخی به صورت مادرزادی دارای بینی کج باشند. صرف نظر از علت کج شدن بینی ، این نوع بینی دارای ویژگی های منحصر بفرد و متفاوت خود می باشد که توسط دکتر محمد علی زرین قلم ، بهترین جراح بینی مشهد قابل درمان می باشد.

جراحی بینی کج در مشهد - دکتر زرین قلم

معنی بینی کج

یکی از ویژگی های بینی کج ، وجود یک برآمدگی در نوک بینی می باشد. همچنین نوک بینی به یک طرف متمایل شده است که باعث کج به نظر رسیدن آن می شود. این یکی از منفورترین انواع بینی در میان افرادی است که مایل به داشتن بدشکلی های مرتبط با بینی فرورفته نمی باشند.

علل کج شدن بینی

گاهی آسیب دیدگی می تواند باعث کج شدن بینی شود. استخوان های بینی در بینی کج ، معمولاً شکسته هستند و استخوان های بینی شکسته علت اصلی کج شدن بینی می باشند. افرادی که در مشاغل پر خطر از قبیل بوکسر ها فعالیت دارند ، معمولاً دچار شکستگی بینی می شوند. وقتی استخوان ها بهبود می یابند ، دیگر به موقعیت نرمال خود باز نمی گردند و در نتیجه شکل ظاهری آن ها کج می شود. شکستگی های بینی نادیده گرفته شده ، معمولاً باعث می شود که علاوه بر کج شدن بینی ، فرو رفتگی ها و ناهنجاری هایی نیز در سطح بینی ایجاد شود. برخی بینی ها در سنین پایین کج می شوند ، چون استخوان های بینی کودکان نرم است و کوچک ترین آسیبی در دوران کودکی از قبیل آسیب دیدگی های وارده در هنگام بازی کردن ، می تواند باعث ایجاد تغییر در شکل بینی شود. گاهی کج شدن بینی در اثر درست انجام نشدن جراحی بینی کج در مشهد اتفاق می افتد. عمل زیبایی یک روند بسیار ظریف می باشد و کوچکترین بی دقتی در طول جراحی می تواند بینی نامطلوبی را برای بیمار بر جای گذارد.

تصاویر قبل و بعد از جراحی بینی کج - دکتر زرین قلم

چگونه می توان بینی کج را درمان کرد ؟

جراحی بینی کج در مشهد با دکتر زرین قلم ، که تحت عنوان رینوپلاستی برای بینی های کج نیز شناخته شده است یک روند اصلاحی برای تغییر دادن کجی بینی می باشد. این روند شامل اصلاح و ترمیم به منظور دادن یک شکل نرمال به بینی می باشد. امروزه این پروسه به خصوص در میان نسل جوان که دارای تعاریف ویژه ای درباره زیبایی می باشند ، از عمومیت بالایی برخوردار شده است. عمل بینی کج می تواند راه حلی برای بسیاری از زنان باشد. بسیاری از زنان در طول زندگی از بینی خود بیزارند. آن ها نسبت به شکل بینی خود ، اعتماد به نفس شان را از دست می دهند و گاهی اوقات برقراری تعاملات اجتماعی برای آن ها دشوار است. عمل بینی شکل بینی آن ها را بر اساس دستورالعمل های ویژه صورت فرد بازسازی می کند. این یک تسکین بزرگ برای بسیاری از زنان محسوب می شود. مردان نیز می توانند برای اصلاح کجی بینی خود تحت جراحی قرار بگیرند

مزایای جراحی بینی کج با بهترین جراح بینی مشهد چیست ؟

  •  اعتماد به نفس افراد را بالا می برد.
  • این جراحی عملکرد بینی را بهبود می بخشد.
  • با رینوپلاستی مشکللات مربوط به گرفتگی بینی درمان می شود.
  • در سنین بالاتر ، تنفس آسان تر می شود.
  • انرژی فرد را تقویت می کند
  • کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

آیا برای صاف کردن بینی کج شکستن استخوان بینی مورد نیاز است ؟

رایج ترین سوال در روند درمان این گونه از بینی ، همواره این پرسش است که آیا استخوان بینی در این روش باید شکسته شود یا خیر؟! در جواب به این پرسش باید بگوییم که بله این اتفاق می افتد زیرا در موقع برداشتن قوز روی بینی ، باعث پهن دیده شدن بینی می شود. بنابراین پزشک استخوان بینی را می شکند که بتواند در جایگاه مناسب تری قرار دهد که نتیجه نهایی جراحی بینی کج در مشهد متناسب با خواسته شخص و دیگر اجزا صورت فرد متقاضی خواهد بود.

نتیجه جراحی بینی کج بعد از گذشت 7 ماه

ریکاوری جراحی بینی کج

شما بعد از جراحی به اتاق ریکاوری انتقال داده می شوید. در آنجا پرسنل مجرب ، شما را تا زمان به هوش آمدن کامل ، تحت کنترل و نظارت قرار می دهند. شما می توانید در همان روز جراحی به منزل بازگردانده شوید. البته در روز تعیین شده به دلیل وجود آثار بیهوشی ، نمی توانید خودتان رانندگی کنید و باید از یکی از دوستان یا نزدیکان بخواهید تا شما را به منزل بازگردانده و تا مدتی از شما مراقبت کند. جلسه ای تحت عنوان جلسه فالوآپ به منظور بررسی میزان پیشرفت بهبود ، پس از فرآیند برای شما مقرر می شود که حضور یافتن در آن الزامی می باشد. تورم و کبودی و پانسمان بینی باعث می شود که در طول چند روز اول بعد از روند ، تنفس از راه بینی دشوار باشد. شما می توانید در روز بعد از عمل ، پانسمان داخل بینی را بردارید. سعی کنید با قرار دادن چند بالش ، سر خود را در موقعیت بالاتر از بدن قرار دهید. همچنین باید از فین کردن اجتناب کنید. رعایت این اقدامات به سپری شدن بهتر روند بهبود و پیشگیری از تجمع مایعات کمک می کند.

همچنین باید افزود :

تورم و کبودی در زیر چشم ها بعد از جراحی بینی کج ، کاملاً طبیعی می باشد. این حالت به مرور زمان فروکش می کند ، ولی گاهی مشاهده نتیجه نهایی عمل ، بعد از چند ماه نمایان می شود. زمان گذاشتن برای استراحت و ریکاوری ، اجتناب از انجام فعالیت های سنگین ، ورزش نکردن ، عدم استفاده از حمام آب داغ ، اجتناب از خم شدن به مدت دو هفته پس از رینوپلاستی ، همگی از جمله اقدامات بعد از جراحی محسوب می شوند. همچنین باید از حضور یافتن در مکان های شلوغ و پر جمعیت بمنظور جلوگیری از خطر وارد آمدن آسیب یا ضربه احتمالی به بینی ، یا ابتلا به سرماخوردگی یا عفونت بعد از جراحی خودداری کنید. بعد از سپری شدن این مدت می توانید فعالیت های نرمال خود را دوباره از سر بگیرید.

تکنیک های موثر برای رفع کجی بینی

سپتوپلاستی : گاهی اوقات علت کجی بینی به انحراف تیغه سپتوم ارتباط دارد. در چنین شرایطی با جراحی انحراف بینی و اصلاح تیغه سپتوم می توان به صاف شدن فرم ظاهری بینی نیز کمک نمود. معمولا افرادی که به این عارضه دچار هستند ، در تنفس از راه بینی نیز مشکل هستند و به سختی نفس می کشند که با جراحی سپتوپلاستی هر دو این مشکل ها قابل برطرف شدن است.

رینوپلاستی : در صورتی که مشکل درمانی وجود نداشته باشد و علت کجی بینی مادرزادی بوده یا به علت وارد شدن ضربه به بینی ایجاد شده باشد به کمک جراحی زیبایی بینی می توان کجی بینی را اصلاح و درمان نمود. دقت داشته باشید در مواردی که میزان کجی شدید باشد یا صورت فرد نیز تقارن کاملی نداشته باشد ، نمی توان بینی را به صورت کاملا صاف جراحی نمود.

جراحی بینی فانکشنال : در این پروسه هدف اصلی از جراحی بینی کج ، درمان و اصلاح مشکلات تنفسی بیمار است. در طی این پروسه می توان همزمان مشکلات تنفسی را نیز بهبود بخشید. در این فرایند جراح بینی ، به ترمیم و اصلاح غضروف های داخل سوراخ بینی پرداخته و هر نوع عارضه ای که سبب مسدود شدن مسیر تنفسی می شود را اصلاح می کند.

درمان بینی کج بدون جراحی : در شرایطی که مشکل تنفسی به علت کج بودن بینی وجود نداشته باشد و این عارضه تنها زیبایی فرد را تحت تاثیر قرار داده باشد ، می توان به کمک روش هایی مثل تزریق فیلر ، کج بودن بینی را پنهان نمود. در نظر داشته باشید که این فرآیند در مواردی که میزان کجی بینی خفیف باشد ، کاربرد دارد و برای حفظ نتایج لازم است در پروسه های زمانی 6 ماه الی 1 سال این فرایند را تکرار نمایید.

عوارض جراحی بینی کج :

در تمامی جراحی ها به علت میزان تغییرات به وجود آمده ، بدن واکنش نشان داده و منجر به پدیدار شدن عارضه های بعد از پروسه می شود. عمل بینی کج نیز از این ماجرا مستثنا نخواهد بود. یکسری از عارضه ها به طور اجتناب ناپذیر پس از اتمام عمل کردن بینی به وجود می آیند از قبیل ، تورم ، التهاب و کبودی که در صورت مشاهده این موارد اصلا جای نگرانی نیست و بعد از گذشت بازه ریکاوری بدن به حالت اولیه بازگشته و آثاری از عوارض بر جای نخواهند ماند.

ورم و التهاب پس از جراحی بینی کج پس از گذشت چه مدتی بهبود می یابد ؟

برای دیدن نتیجه نهایی عمل باید مدتی صبر کرد. طبیعتا بینی پس از گذشت چند هفته تمامی عارضه ها را پشت سر گذاشته است و تقریبا به شرایط نرمالی رسیده است. دوره نقاهت بعد از این عمل به مدت زمان زیادی نیاز ندارد و پس از آن آثار زیادی بر جای نمانده است. به طوری که افراد دیگر توانایی تشخیص وجود ورم و التهاب در بینی شما را نخواهند داشت. میزان کبودی و ورم بعد از رینوپلاستی به نوع پوست فرد بستگی دارد. این بدان معنا است که هر فرد به میزان متفاوتی با این عارضه ها دست وپنجه نرم می کند. نتیجه جراحی بینی کج در تمامی افراد با یکدیگر متغییر است و هرگز خود را با شخص دیگری مقایسه نکنید.

مشاهده نتیجه کامل بعد از جراحی به چه مدت زمان نیاز دارد ؟

تورم و کبودی بعد از جراحی نرمال می باشد و گاهی اوقات مشاهده نتیجه نهایی عمل به اندکی زمان نیاز دارد. بخش عمده کبودی در طول دو تا سه هفته اول بعد از این روش فروکش می کند ، ولی فروکش کردن تورم به مدت زمان بیشتر گاهی تا چند ماه زمان نیاز دارد. با توجه به صعودی بودن روند بهبود ، شما روز به روز شاهد داشتن بینی زیباتر خواهید بود.

جراحی بینی کج در مشهد - دکتر زرین قلم

چرا دکتر زرین قلم را انتخاب می کنید ؟

دکتر محمدعلی زرین قلم ، بهترین جراح بینی مشهد با ارائه خدمات کاملاً اختصاصی ، به بیمار خود در طول روند مشاوره ، در خصوص توصیه های سلامت و درمان اطلاع رسانی کامل می نماید. وی با به خدمت گرفتن پرسنلی مجرب و انجام جراحی بینی کج در مراکز درمان کاملاً مجهز ، دغدغه بیمار را به حداقل رسانده و با استفاده از به روز ترین تکنولوژی ها و متدهای جراحی ، هیجان مشاهده چهره ای زیبا و جذاب بعد از عمل را در بیمار خود خلق می نماید.

نتیجه گیری :

عمل بینی کج در مشهد ، یک روند عمل است که در افراد ، اغلب بنا به دلایل زیبایی انجام می پذیرد. این روند را می توان با هدف اصلاح معایب مادرزادی بینی یا معایب ایجاد شده در این اندام در اثر آسیب دیدگی انجام داد. برخی مزایای کلیدی برای انجام عمل ، شامل تقویت اعتماد به نفس ، کیفیت خواب بهتر ، درمان گرفتگی بینی ، تقویت سطح انرژی ، بالا بردن کیفیت تنفس در سنین بالاتر و بهبود دادن عملکرد بینی می باشد. در صورت تمایل به انجام این پروسه ، یافتن یک جراح خوب برای عمل بینی کج در مشهد و مشاوره با وی یکی از اقدامات اصلی این روند محسوب می شود.

دکتر محمدعلی زرین قلم

جراح و متخصص گوش و حلق و بینی

نظرات

0 0 آرا
Article Rating
ثبت نام
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد درون خطی
دیدن همه سوالات
حسین فلاح
حسین فلاح
3 ماه ها گذشته

با سلام ایا بعد از عمل بینی کج ممکن است بینی به مرور زمان دوباره کج شود