العربیة

دکتر محمدعلی زرین قلم

دکتر زرین قلم ، متخصص گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن ، فلوشیپ فوق تخصصی جراحی زیبایی بینی و صورت ، در سال 1375  با کسب رتبه 102 کنکور سراسری در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پذیرفته شدند.

پس از اتمام دوره پزشکی عمومی با رتبه ممتاز در آزمون پذیرش دستیاران تخصصی با رتبه برتر کشوری در رشته گوش و حلق و بینی و جراحی سر و گردن دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، پذیرفته شدند و دوره تخصصی خود را با انجام اعمال جراحی متعدد در زمینه زیبایی بینی و صورت به پایان رسانده و در آزمون بورد تخصصی موفق به کسب رتبه 10 برتر آزمون شده و با توجه به علاقه شخصی به عنوان هیئت علمی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد و سایر استان ها به مدت 5 سال به تدریس و آموزش کارآموزان و دستیاران پزشکی و تخصصی پرداختند.

تمایل به زیبایی و زیباتر شدن به طور غریزی در همه افراد وجود دارد ؛ از این رو ، همواره افراد به دنبال انجام روش های متفاوت جهت افزایش زیبایی خود هستند. در حال حاضر در میان انواع عمل های زیبایی ، جراحی بینی به منظور بهره مندی از زیبایی بیشتر ، بیش از سایر روش ها مورد توجه قرار گرفته است ؛ به طوری که هر ساله شاهد افزایش متقاضیان آن هستیم.

ضخامت پوست تعیین کننده نوع بینی شما است. اگر بینی با پوست نازک ، غضروف و ساختار قوی و مستحکم دارید ، تبریک می گوییم شما دارای یک بینی استخوانی هستید که با انجام جراحی زیبایی بینی می توانید به نتیجه بسیار خوبی دست پیدا نمایید ؛ چرا که ویژگی های بینی استخوانی بستر مناسبی را برای ایجاد تغییرات در پروسه رینوپلاستی فراهم می کند.

هر چند که از زمان گذشته تا به امروز شایعات بسیاری در خصوص جراحی بینی گوشتی وجود دارد اما باید بدانید که تکنیک های نوین در امر پزشکی موجب شده است تا امروزه از عمل زیبایی بینی های گوشتی نیز نتیجه مطلوب و ماندگاری حاصل شود که این موضوع می تواند رضایت زیباجویان را در پی داشته باشد. مهم ترین امر در این جراحی تقویت غضروف های بینی است.

اگر دوست دارید که یک بینی کاملا متناسب با استاندارهای پزشکی و ساختار صورت خود داشته باشید که تشخیص این موضوع که شما قبلا عمل بینی انجام داده اید یا نه برای دیگران دشوار باشد ، قطعا از عمل بینی طبیعی می توانید به نتیجه خوبی دست پیدا کنید. این شکل از بینی برای تمامی چهره ، جنسیت ها و تیپ های مختلف بینی مناسب می باشد.

بینی های عروسکی و فانتزی زمانی که در یک چهره کاملا استخوانی و ریز نقش نمایان می شود ، می تواند به زیبایی بیشتر چهره کمک نماید و نتیجه خوبی را رقم بزند ؛ بنابراین باید این موضوع را در نظر داشته باشید که این شکل از بینی برای تمامی چهره ها مناسب نیست و تعداد افراد کمتری کاندید مناسبی برای این جراحی به شمار می آیند.

بینی نیمه فانتزی از محبوب ترین مدل های جراحی رینوپلاستی به شمار می آید و علت این موضوع آن است که این شکل از جراحی می تواند به خوبی اهداف بیمار را برآورده نماید و در عین اجرای استاندارهای زیبایی با برخی ظرافت های بسیاری همراه بوده که این موضوع به زیبایی بیشتر چهره کمک می نماید. این بینی حالتی بین بینی طبیعی و فانتزی دارد.

سوالات متداول

بهترین سن برای جراحی بینی چه زمانی است ؟

بعد از پایان رشد استخوانی صورت تا زمانی که پوست از کیفیت خوبی برخوردار باشد ، می توانید برای این جراحی اقدام نمایید. در حالت کلی دختران بعد از 16 سالگی و پسران بعد از 18 سالگی کاندید خوبی برای عمل بینی به شمار می آیند.

مدت زمان عمل زیبایی بینی چقدر است ؟

این موضوع به مهارت جراح ، میزان پیچیدگی عمل جراحی و شرایط هر بیمار بستگی دارد. به صورت کلی این پروسه بین 1 الی 2 ساعت زمان می برد.

دوره نقاهت عمل زیبایی بینی چقدر است ؟

عموما بیشتر بیماران بعد از  7 روز می توانند به انجام فعالیت های روزانه خود باز گردند اما برای دیدن نتیجه نهایی باید کمی صبور باشید.

کبودی بعد از عمل رینوپلاستی تا چه مدت ادامه دارد ؟

میزان کبودی و تورم بعد از سه روز به اوج خود رسیده و پس از آن به مرور کاهش پیدا کرده و از بین می رود.

میزان کبودی و تورم بعد از سه روز به اوج خود رسیده و پس از آن به مرور کاهش پیدا کرده و از بین می رود.

بله به همین علت توصیه می شود در روزهای ابتدایی بعد از عمل تا حد امکان از صحبت کردن ، خندیدن و گریه کردن خودداری شود. 

زیبایی نتیجه یک انتخاب درست است!

ممکن است هر فردی در طول زندگی نیاز داشته باشد تا تغییراتی را در چهره خود ایجاد نماید. گاهی ممکن است این کار با هدف بهبود و افزایش جذابیت و زیبایی انجام شود و گاه ممکن است افراد به دلیل برطرف نمودن یک نقص و مشکل ظاهری که که در اثر یک سانحه ایجاد شده یا به صورت مادرزادی وجود دارد ، تصمیم به انجام جراحی های زیبایی بگیرند. بدیهی است که داشتن چهره ای زیبا و جذاب در افزایش اعتماد به نفس می تواند تاثیرات بسزایی داشته باشد. به همین علت افراد فارغ از جنسیت بعد از گذراندن دوره بلوغ و یا در دوران میانسالی به دنبال برطرف کردن مشکلات صورت خود هستند.  در واقع این روزها عمل های زیبایی به ویژه جراحی بینی تنها به مرد یا زن اختصاص نداشته و دیگر سن و سال نمی شناسد.

بدون شک شما نیز از محبوبیت جراحی بینی در مشهد در میان انواع مختلف جراحی های پلاستیک و زیبایی اطلاع دارید ؛ چرا که این جراحی از پرطرفدارترین عمل ها بوده و سالانه تعداد زیادی از افراد با هدف برطرف نمودن مشکلات ظاهری و عملکردی بینی خود ، دست به انجام این عمل می زنند که اغلب به نتایج خوبی نیز دست پیدا می کنند.

اما به نظر شما علت محبوبیت عمل بینی چیست و چرا همچنان با گذشت سال ها این جراحی محبوب بوده و سالانه به تعداد متقاضیان این جراحی افزوده می شود ؟ همانطور که پیش از این بیان شد ، جراحی رینوپلاستی تا حد زیادی در بهبودی و زیبایی بیشتر چهره تاثیر گذار است که این امر می تواند به افزایش اعتماد به نفس افراد کمک نماید. با بهبود اعتماد به نفس ، بسیاری از روابط اجتماعی نیز بهبود پیدا کرده و از آنجایی که فرد احساس بهتری به خود پیدا می کند ، می تواند راحت تر با دیگران ارتباط برقرار نماید و این موضوع در زندگی عاطفی و کاری او تاثیر گذار خواهد بود.

 دقت داشته باشید که تکنیک های جراحی زیبایی بینی نسبت به سال های گذشته تغییرات بسیاری پیدا کرده است و همین امر موجب می شود تا افراد دوره نقاهت راحت تری را تجربه نمایند و زودتر به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنند. در سال های گذشته تصور می شد هدف از انجام این جراحی تنها کوچک کردن بینی است ! در حالی که امروزه موضوع اصلی کوچک شدن بینی نیست ! بلکه دستیابی به بینی متناسب با چهره و ساختار صورت هر فرد است که این موضوع به زیبایی بیشتر هر شخص کمک می کند و نتیجه ایده آلی را رقم می زند.

به صورت کلی در یک دسته بندی جراحی زیبایی بینی را به سه فرم فانتزی ، طبیعی و نیمه فانتزی تقسیم می کنند که با مراجعه به بهترین جراح بینی مشهد و بررسی آناتومی بینی و سایر اجزای صورت و همچنین اهداف و نظر متقاضی این جراحی ، می توان یکی از این مدل ها را انتخاب کرده و به یک نتیجه مطلوب دست پیدا کرد. نکته مهمی که در خصوص عمل های زیبایی به ویژه عمل بینی باید در نظر داشته باشید این است که از نتیجه این پروسه انتظارات منطقی و واقع بینانه داشته باشید.

مقالات